Igazán szerettük tavaly, és nem tudunk másképp viselkedni idén sem. Nem ismerünk ugyanis még egy olyan kezdeményezést, ami a divat segítségével irányítaná rá a figyelmet fontos társadalmi kérdésekre.
Tavaly a civil szervezetek egyszázalékos szekerét tolta meg a Vedd Magadra!, idei kampányuk pedig a gondoskodás témakörét öleli körbe, éppen úgy, ahogyan az erre az alkalomra megálmodott Takaró pulóver az azt felöltő embert. A Daige segítségével kreált ruhadarab a hidegtől és a durva talajtól óvó takarókból és plédekből inspirálódott, ráadásul az eladásából származó bevétellel a hajléktalanokra fókuszáló Oltalom Karitatív Egyesületet segítik az ötletgazdák.
A kampányhoz készült fotósorozatot a 2018-ban Kontakt című képriportjáért Capa-nagydíjjal jutalmazott Bartha Máté neve fémjelzi. A szociofotós felvételeihez példamutató és ismert előadók, illetve a Vedd magadra! stáb tagjai és hozzátartozói álltak modellt, annak érdekében, hogy a sokféle gondoskodás a társas és emberi kapcsolatokon keresztül a lehető legérzékletesebben megjelenjen.
Így csatlakozott Farkas Franciska színésznő és kutyája, Szaffi, Puskás Peti énekes-műsorvezető és nővére, Puskás Annamária, valamint Juhász Péter, a kezdeményezés grafikus tervezője és kislánya, Juhász Rozi, illetve Tóth Melinda, a Daige designere és szerelme, Kautzky-Dallos Máté, és természetesen Virág Zsófi és Kegyes Júlia, a Vedd magadra! alapítói.
A limitált számban kapható, egyedi designer termékek eladásából származó bevétel 100 százalékban az otthontalanok életminőségét javító Oltalom Karitatív Egyesületet illeti:
egy pulóver eladása így tíz éjszakára biztosít menedéket egy hajléktalan számára.
A Takaró pulóvert négy méretben, két színváltozatban egyelőre online lehet megvásárolni a Vedd magadra! Facebook oldalán keresztül.
Aki pedig konkrét felajánlásokkal is segítené a fedél nélkülieket, annak továbbra is ajánljuk figyelmébe a másik hasonló fókuszú kezdeményezést, a Budapest Bike Maffiát, ami a felbukkanása óta sokezer rászorulón segített így vagy úgy.