Nemrég egy külföldi Urban Outfitters butikban figyeltem fel rá, hogy mintha a kilencvenes évek padlóját koptatnám. A polcokon Kappa melegítő, szinte már ízléstelen Fila övtáska, oldalpatentos melegítő, szinte már susis. Vagy az is. És most olvasom a GQ cikkét, ami azt tárja fel, hogyan jön vissza az apucipő az aputest világsikere után.
Arról van szó, hogy míg pár éve az áramvonalas minimalizmus vágta magának az ösvényt az utcára lájfsztájlosított sportcipők között (lásd az Adidas elmúlt évekbeli legjobb találmányát, az Ultra Boostot), ma már olyan dizájnok integetnek a kanyarban, amiket nemrég még a kínaipiaci trash témakörben emlegettünk volna csak.
Színes, nagyobb, már-már ortopéd kinézetű darabokkal.
A GQ szerkesztői választottak is kapásból három kedvencet ebből a vonulatból:
Az egyik a fehér Dior Homme Trainer (beszarás 390 dolláros horroráron, az ugye közel százezer jó magyar forint), amit már ASAP Rockyn is szpottoltak.
Aztán az Asics Gel-Burz 1 Kiko Kostadinov “Limeade”, amiért van, aki már 160 ezer forintot (!!!) szeretne látni – ennyire hájpolt Asics nem mostanában volt, sőt, a többségük kimondatlanul is a csúnyacipők kategóriájába tartozik, amiket legfeljebb tényleg apuci visel a közeli lepattant fitneszterem állóbiciklijén. Ha úgy vesszük, ez se szép, de van benne valami, ami miatt mégis a csúcsra került.
Aztán ott van a szürke New Balance 990V4. Amire már tényleg nem tudunk mit mondani. Szerintük ha fogunk egy negyvenévest, ráadjuk ezt, meg egy bőgatyát – nem farmert -, meg egy kereknyakú pulcsit, akkor ő lesz a legmenőbb faszika a környéken. Aha.
Persze, egyébként pedig vessünk egy kósza pillantást az Adidas Yeezy Boost 700 Wave Runner-ra, amit először a reppkrisztuson lehetett látni!
Van még kérdés?
Ha nincs, akkor jó előre fogadjuk el bátran, hogy ez lehet a következő taroló trend. Mindenki készüljön fel a talpak giccstámadására!