Ha már volt ma egy, aztán még egy fontos albumbejelentésünk, hadd toldjuk meg egy bónusszal!

Matthew Herbert – vagy az őt hallgatóknak simán csak Herbert – borzasztóan fontos alakja az elmúlt évek felvilágosult szellemiségű zenéjének. Főleg annak, ami az otthonhallgatós és a táncolós határán ácsorog. És nem csak azért, mert olyanoknak remixelhetett, mint Quincy Jones, Ennio Morricone, az REM, Björk vagy a Moloko. De az elvetemült angol konyhai eszközöktől kezdve az emberi hajon át a burgonyáig bármiből, akár egy disznó életéből (!) is képes volt zenét előállítani. Olyasmi figura,

mintha az elektronika és a jazz legkalandozóbb kedvű szerelemgyereke lenne.

És valahol az is. Eleve sokat elmond róla 2000-ben megfogalmazott manifesztója, amiben megtiltotta magának a dobgépek és mindennemű, már létező hangminta alkalmazását.

Viszont az elmúlt években nem nagyon tűnt fel a neve.

Egészen mostanáig: The Shakes címmel egy friss, dancefloor-orientált szubsztanciával jelentkezik, ami azért is jelentős, mert ezt a megközelítést a 2006-os nagysikerű Scale album óta nem erőltette. Ezzel pedig, ha meghallgatjuk ezt a teaserként bedobott két új zenét, remélhetőleg visszahelyezkedik jól megérdemelt helyére a kurta-furcsa-agyas tánczenék páholyában, olyanok mellé, mint Four Tet vagy Caribou. Épp ideje volt. És csak május 29-ig kell várnunk rá!