Dolgozóik 40 százalékát elbocsátották egyik pillanatról a másikra, és a maradók előtt sem oszlatták el a nyugtalanító felhőket.

Aligha kell ecsetelnem a SoundCloud jelentőségét a 21. század zenehallgató generációja kapcsán, hogy hányan nőttek naggyá innen, hány komoly zeneipari kapcsolat köttetett a narancssárga platformon, mit jelent a DJ-knek, úgyhogy inkább belevágnék a sokkoló infókba, amiket ma megszellőztetett a TechCrunch: majdnem a felét elküldték a munkásaiknak – úgy, hogy nem is figyelmeztették őket erről előre. Sőt, még az elbocsátások előtt két héttel is vettek fel új embereket, ami teljesen nonszensznek hangzik. A vezetők szerint azért nem közölték előre, mi fog történni, mert az gyengeséget üzent volna.

Alex Ljung and Eric Wahlforss, a streaming-platform alapítói ezek után a maradék csapatot sem nyugtatták éppenséggel széjjel, hosszú táv emlegetése helyett azt közölték, hogy a negyedik negyedév kezdetéig, vagyis 50 napig van még pénze a vállalatnak.

Ami meglehetősen erős, ha igaz.

Nézz be a SoundCloud berlini főhadiszállására, és ne találj szavakat!

A cég ezt hellyel-közzel meg is cáfolta, állítólag tárgyalásokat folytat potenciális befektetőkkel – az megvan, hogy a Spotify 2016 végén már majdnem meg is vette a SoundCloudot, de aztán mégsem? -, de egy befektető azt is nézi, hogy a vállalaton belül is stabil-e a bizalom a munkavállalók körében. Ami perpillanat nem mondható el.

“Elég szar a hangulat. Elég komor. Olyanokról is tudok, akiket bár nem rúgtak ki, de mennek maguktól. Nagyon az alján vagyunk”

– mondta a TechCrunch kérdésére egy belsős.

Egy másik meg egyenesen szarkabarénak nevezte a videokonferenciás nagymeetinget, amit a vállalat tartott a dolgozóinak a változásokról, és azt is elmondta, hogy amikor Wahlforss SoundCloud családról kezdett beszélni, többen még fel is nevettek. “Épp most rúgtál ki 173 embert a családból, akkor miről beszélsz?!”

Eric Wahlforss

A legdurvább amúgy az, hogy tényleg úgy vettek fel új dolgozókat, hogy aztán el is küldjék őket, ezek az új dolgozók pedig állásokból léptek ki, lakásaikról és bérleményeikről mondtak le, égettek fel maguk mögött prosperáló karriert.

Az biztos, hogy a SoundCloudnak már nagyon szüksége van egy erős befektetőre, vagy még inkább felvásárlóra, aki profitképessé bírja tenni. 2014-ben, mint kiderült, 44 millió dollárt veszített a cég, 2015-ben pedig már 52 milliót, ami nem éppen emelkedőt jelent.

Nagyon kellene az a mentőöv, tekintve, hogy a SoundCloud az elmúlt tíz évben mégiscsak a független zenészek egyfajta online lemezgyűjteményévé dagasztotta magát. Jó lenne, ha maradna.