Pár napja történt, de elég szép, szóval emlékezzünk meg róla.

Az izlandi alternatív popzene jégkirálynőjének ugyanis van egy Björk Digital nevű kiállítása, ami most nyáron Tokióból Londonba vándorolt. Ebben az énekesnő számos intreraktív és virtuálisvalóság-videója jelenik meg, a Black Lake-től a Stone Milker 360 fokban bejárható klipjén át a mutáns Mouth Mantráig.

És hogy mindezt maradandóan vezesse fel a brit fővárosban, nem személyesen, hanem egy avatárként jelent meg az erről szóló sajtótájékoztatón, Izlandról bejelentkezve. De úgy, hogy motion-capture technológiával a mozgásait áttükrözték erre a tündérszerű björklényre.

Így:

Björk azon túl, hogy szerinte a VR a zenei videóklipek következő, természetes lépcsője, azt mondta minderről:

“A technológia lehetővé teszi a nők számára, hogy a már létező hierarchikus rendszereken kívül munkálkodjanak. 1999-ben a laptop egy saját stúdiót jelentett nekem, hogy megcsináljam a Vespertine című lemezemet, 2006-ban az érintőképernyő segített meghatározni a saját zeneiségemet a klasszikus kánonon túl, valamint újra összetalálkozni a természettel és megcsinálni a Biophiliát, a VR pedig egy új, politikamentes színpadot állít, ahol a hang és a kép szabadon, 360 fokban örvénylik.”

Jó a beszéd, anya. A teljes poszt itt.