Ha még nem láttad volna a francia főváros közlekedésbiztonsági hatóságának Cannes-ban is díjazott reklámját, akkor itt az idő, mert egyike a legjobb balesetmegelőzős kampányoknak. Azért csinálták meg, mert Párizsban csak tavaly 4500-nál is több felelőtlen gyalogos esett áldozatul a saját felelőtlen viselkedésének, és került kórházba.

Ezért további felelőtlen, piroslámpán átkelőknek mutatták meg, milyen az, amikor egy autó rájuk fékez – a zebránál felharsanó gumicsikorgással. Amihez viszont nem tartozott autó.

Az ijedő arcukból három méterrel arrébb azonnal egy figyelemfelhívó billboard-hirdetés lett, ők pedig minden bizonnyal elgondolkodtak az eseten, meg az életük értelmén.

Óriási siker lett a kampány, több mint 15 tévéműsor, száznál is több online hírfelület számolt be róla (ahogyan most mi is), 65 millió organikus megtekintést hozott a videó, és másfélmillió kommentet vagy egyéb interakciót.