A Boing Boing számolt be arról, hogy ez az egy éves fotó éppen nagy virális köreit futja a kínai közösségi médiában. Nem véletlenül: a kép eredeti aláírása az, hogy keményen dolgozó App Store ranking-manipulációs munkaerő.

Annyi a dolga, hogy az elé rakott soktucat mobilra telepítgessen kijelölt appokat.

Ezekre a klikkszaporító alkalmazottakra komplett iparág épül, a kínai Taobao online piactéren halmokban állnak a vállalkozások, amik azt ígérik, hogy némi ráhatással pikpakk az Androidos vagy almás alkalmazásboltok első helyeire juttatják a friss appunkat (hiszen ez a siker egyik fontos, ha nem a legfontosabb fokmérője egy új app esetén). Ezzel a lehetőséggel pedig állítólag masszívan élnek a legnagyobb startupcégek is.

Kiindulási költségnek a hírek szerint

több mint 3 millió forintnak megfelelő összeget kell csengetni, ennyi juttatja az alkalmazást a top tízbe, de hogy ott is maradjon, azért már heti 19-20 millió forintot is elkérnek.

És hogy miért ehhez a nehézkes, emberi kéz általi módszerhez nyúlnak a csalók, ha ma már programozott botokkal is végre lehetne hajtani ugyanezt? Hát azért, mert ezeket hamar kiszúrják. Tehát még mindig a humán erőforrás a leghatékonyabb eszköz arra, hogy a kívánt fogyasztói magatartást – a nagy számú letöltögetést – szimuláljuk.

(via)