Nincs több egyszer használatos műanyag, ezt ígérik.

“Azzal, hogy a működésünk teljesen körkörös lesz, azt szeretnénk elérni, hogy az emberek megváltozott életstílusához igazítsuk és meghosszabbítsuk az alapanyagaink életszakaszát, az erőforrásokat a legokosabb módon használjuk fel.

Ahhoz, hogy mindezt meg tudjuk valósítani, az összes termékünket úgy fogjuk tervezni a legelső lépéstől kezdve, hogy egyszerű legyen őket újrahasznosítani, újrahasználni, újra eladni és könnyen lehessen javítani” – mondta Lena Pripp-Kovac, az IKEA fenntarthatóságért felelős vezetője.

A fenntarthatósági vállalásokkal a svéd bútoráruház három fő kihívást kíván leküzdeni: a klímaváltozás káros hatásait, a nem fenntartható fogyasztást és a társadalmi egyenlőtlenséget.

A klímaváltozás hatásait, a világ óceánjainak és tengereinek vízszintemelkedését, valamint az étel és ivóvíz ellátás zavarait napjainkra egyre többen érzik. E téren az IKEA két fő aktivitási területet azonosított be: egyfelől csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását, ami jelenleg a nyersanyagok előállítása, valamint a termékek használata során jelentkezik.

Másfelől arra ösztönözni az embereket, hogy takarékoskodjanak az ivóvízzel (az IKEA-ban elérhető lesz az a vízporlasztó, ami minden csappal kompatibilis és akár 90 százalékkal csökkentheti a vízfogyasztást) és ne bánjanak pazarlóan az étellel (több növényi eredetű étel és kevesebb felesleg az IKEA éttermeiben, bisztróiban).

2030-ra a föld népessége eléri a 8,5 milliárdot, 2050-re pedig 70 százalékkal több étel előállítására lesz szükség, nemcsak a növekvő népesség, hanem az állati eredetű ételek fogyasztása és az étel pazarlása okán.

A nem fenntartható élet egyik látványosabb következménye az ivóvízkészlet csökkenése, a levegő és termőföld szennyezettsége.

Az IKEA számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy hogyan segíthet az emberek számára fenntartható életet biztosítani a korlátozott jövőbeni körülmények között.

A lakberendezési márka jelenleg több olyan fejlesztésen is dolgozik, ami a tiszta levegő előállításában segíthet, mint például a levegőtisztító függöny, vagy az otthoni levegőtisztító berendezés.

A harmadik nagy kihívás a társadalmi egyenlőtlenség: számos fejlődő térségben szélsőséges nélkülözésben élnek, a gyermekek és a fiatalok különösen. A gazdasági fejlődés dacára sokan bizonytalanok jövőjük, munkájuk és bevételeik kapcsán.

Míg a technológiai fejlődés jótékony hatását sokan tapasztalják, majd 1 milliárd ember számára az áram és a technológiai eszközökhöz való hozzáférés csak álom marad. Mára több mint 100 millió ember hagyta el otthonát annak érdekében, hogy megélhetést találjon és családjának szebb hétköznapokat teremtsen – őket az IKEA foglalkoztatási programja segíti.