A SoundCloud sörfőzőmanufaktúrából kialakított berlini irodájától már letettük a hajunkat. A Linkedin irányítóközpontja sem aprópénzből faragódott. De a Behance otthonának számító épületben is sikerült olyat alkotni, hogy azonnal rohannánk oda veretni a profitot. Szóval eddig sem szaroztak a nagy tech-startupok, amik már rég nem startupok, hanem jól menő vállalkozások, hogy megmutassák, milyen hangulatbarát külcsínnel kényeztetik a munkásaikat.

De most bejelentkezett a kézzel készített, barkács- és vintázs produktumok adásvételét bonyolító Etsy is, hogy megmutassa, mennyire abban élnek, amiről szólnak.

Korábbi irodájuk is tele volt zsúfolva DIY-tárgyakkal, macramé művekkel, régi írógépekkel és egyebekkel, de most a second hand-atmoszférát a letisztult korszellem jegyében emelték négyzere, ennek megfelelően új helyükön csodálatosan ad randevút egymásnak a loftos frissesség és a bölcsészes cukiság.

Eleve ott kezdődik a dolog, hogy óriási erőfeszítéseket tettek az ökológiai lábnyomuk csökkentésére. Például kizárólag napelemmel jut energia a lámpákba és a konnektorokba, az irodában létrejövő hulladék 95 százalékát távol tartják a hagyományos szeméttelepektől, és kiemelt figyelmet fordítottak bringaparkolóra és saját zuhanyzókra. A növényeket a tetőre elhelyezett esővíz-gyűjtő rendszerből locsolják.

Devon Leahy, az Etsy fenntarthatósági (!) és közösségi innovációs (!!) igazgatója minderről azt mondta a Fastcoextistnek, hogy alapvetőnek tartották egy olyan vállalati stratégia meghonosítását, ami egybecseng azzal a szereppel, amit az oldal betölt az e-kereskedelemben, az eladók és a vevők szemléletével.

Anyagmegmunkálás, kézimunka, manufaktúrázás, kraft!

Nagyjából ezt igyekeztek beleoltani az új placcba, az ergonómikus irodai székektől a többnyire helyben gyártott bútorok előnyben részesítéséig. Nem nehéz azt látni, hogy ez sikerült nekik. Még képek: