A márka korábban sem volt hajlandó a szabályok szerint játszani, most még tovább mennek.

A dolog a Diesel tavalyi kampányánál kezdődik. Ebben a hagyományos divatreklámokat figurázták ki, például olyan szlogenekkel, mint a “most megmondjuk, mit hordj”, egy forrón egymáshoz tapadó fiú-lány pároshoz azt írták, hogy “ez itt nem a faszim”, de odáig is elmentek, hogy az egyik lookbook-fotó mellé simán csak annyi került, hogy “blah blah blah”. De a legjobb talán a “most forgalmat generálunk a diesel.com-ra” szöveg volt. A tanulság pedig: igen, ezeket a cuccokat rá akarjuk sózni a fogyasztókra, miért rejtsük ezt véka alá?

Nicola Formichetti, a brand művészeti vezetője azzal magyarázza mindezt, hogy gyűlöli, amikor ugyanazt gondoljuk sokan, mégsem szabad kimondanunk. Igen, a reklámokban hamis álmokat, hamis dolgokat, lehetetlen szépségeket adunk el, mondjuk ki ezt bátran, de akkor mondjuk már szórakoztatóan! A 2016-os képek is ennek szellemében készültek:

Formichetti az idei kampányba már behúzta a maga módján napjaink digitális szokásait is: egyedi Diesel-emojik, pózolós szelfikultúra, online vásárlásfüggőség, Tinder, vagyis az internet kétezertizenhatban. És elkészítették ezt a minden tekintetben üdítően friss, vagy frissítően üde videót:

Ennél is izgalmasabb, hogy a hagyományos magazinos-óriásplakátos megjelenéseken túl a Diesel olyan helyekre is belőné a viccesen őszinte kampányát, mint a Tinder és a Grindr, sőt, a randiappoknál sem állnak meg, mert a reklámszempontból félig-meddig tabunak számító Youpornon és Pornhubon is hirdetnének.

“Szóval mielőtt nekiállnál kiverni, megnézheted az új gatyáinkat és cipőinket, és nevethetsz egy jót.”

Hát ennyi. Formichetti egyébként a Dazed-nek nyilatkozott minderről, mi is onnan vettük kölcsön a szavait.