A fesztivál szervezői is hihetetlennek nevezték a gyorsan jött környezettudatosságot.

Ahhoz, hogy pontosan értsük a helyzetet, kicsit gondoljunk vissza egy korábbi hír kapcsán elterjedt adatokra, amik kapcsán több fesztivál elgondolkozott, hogy miként lehetne elejét venni annak, hogy a fesztiválozók egy csoportja egy használat után maga mögött hagyja a sátrát.

  • Olyan 10 százalékra volt becsülve azoknak a sátraknak a száma, amit a fesztiválok végével nem csomagoltak össze, hanem csak kényelmesen ott hagyták, ahol felverték.
  • Éves szinten 250 ezer ilyen sátor jött össze csak az Egyesült Királyságban, ami több mint kétmilliárd szívószálnak felel meg.

És akkor most jöjjön Emily Eavis, a fesztivál társszervezőjének twitteres összegzése az idei sátorhelyzetről:

Igen a 200 ezer látogatóból a korábbi 10 helyett mindössze 0,7 százalék hagyta hátra a sátrát, ők azért basszák meg továbbra is, de a tendenciának egyértelműen örülni kell. Ha jól matekozunk, akkor ez azt jelenti, hogy 100 korábbi sátorszemetelőből 93 jobb belátásra tért. Nekik köszönjük!

És te csatlakozol a Műanyagmentes Július kampányához?

Már itthon is van Plastic Free July. Ne használjunk műanyagot júliusban! – ez az üzenete annak a közösségi médiás, mára sokmilliós nemzetközi követőtábort megmozgató kezdeményezésnek, amit a lassan lebomló műanyagok pusztító környezetkárosítása miatt hívtak életre a fenntarthatóságért küzdő civilek. Az egyszerhasználatos műanyagok száműzése egy egész hónapra (vagy életre!)

innen

Igazán kifinomult magasélet: megjött a Roadster print! Lapozz bele, rendeld meg, élvezd! (X)