Urbanplayer: – Hogy talált rátok Jaar?
12z: – Nem tudjuk, hogy talált rá, de amikor szeptemberben kiraktuk Bandcampre, pár héttel később kaptunk tőle egy emailt. Nagyon tetszett neki, és az ajánlat egyből az volt, hogy kiadja ezt, illetve vegyünk fel még egy másik anyagot is kifejezetten a kiadójának.
UP: – Az Agonia alapján ez azért egy nagyon más 12z, mint az Áronnal közös trió. Számotokra miben áll a 12z lényege?
12z: – Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a trió nem szűnt meg. Párhuzamos szálakat futtatunk, a duó vonallal már az elején is inkább az elektronikus zene volt a középpontban. Sosem szerettünk volna egy stílust képviselni, mert sokféle zenét hallgatunk. Számunkra a zenélés arról szól, hogy olyan zenei formákból vagy stílusból merítsünk, amit az adott pillanatban a legmegfelelőbbnek érzünk.
Szóval nem fordultunk az elektronikus zene felé, csak a filmzene készítése közben olyan módszerek érdekeltek a legjobban, amik megkívánták az elektronikus eszközök használatát. Valamint a felvételi minőség szempontjából is könnyebbség volt, hogy nem akusztikus hangokból építkezünk.
UP: – A Trembling Airről, a következő Other People-s megjelenésről mit lehet tudni?
12: – A Trembling Air egy vers címe, amit Bálint írt a felvételek után, ez a vers köti össze a lemez trackjeit, amiket a kábé másfél hónapnyi imprós felvételekből vágtunk ki. Ott inkább azzal a módszerrel éltünk, hogy a szintén csak elektronikus eszköztárat kontrollerekkel, fizikai hangszerként kezeljük. Emellett sok samplingelést alkalmaztunk, mert régóta szerettünk volna olyan hangokat belecsempészni a zenénkbe, amiket nehéz lenne reprodukálni élőben.