Nemrég végigkóstoltam egy rakat magyar kézműves sört, ha már úgyis egyre szebben kerekedik ki ez a valami, amit sörforradalomnak hívunk. És kicsit elszörnyülködtem – nem az ízek nyomán, hanem egyes sörök címkéjén. Mert amíg a díjnyertes, hiperkomlós Távoli Galaxis küllemében is ad magára, addig jópár hazai sörfőzőnek érezhetően nincs türelme vagy épp affinitása arra, hogy még ezzel is érdemben törődjön (többnyire vagy a “túl sok” elve érvényesül, vagy az “ennél még egy üres üveg is jobb lett volna”). Ezért is volt öröm beleszaladni a londoni Alec Doherty címkéibe:
A brit grafikus, aki játékosan kanyargó, színblokkolt, gyakran lehunyt szemű karakterekkel teszi markánssá saját imázsát, most a dél-londoni Partizan Brewing főzdének is készített pár dizájnt.
És ezek a vizuális nyelven ékesszóló bizonyítékai annak, hogy nem kell egy söröspalacknak siralmasan unalmasnak lennie, és ma, amikor nyitott szemű fiatalok habosítják a szájuk szélét mondjuk a Léhűtőben, már régen nem állja meg a helyét az az érv, hogy hát úgysem kíváncsi senki sem arra, mi van az üvegen. Dehogynem, és ez már másnak is eszébe jutott. Reméljük, hogy a honi főzdék fejébe is szöget ver az igény, hogy a címkékkel is érdemes lehet kezdeni valamit, addig is inspirációként itt vannak Doherty illusztrációi:
(via)