Még 2010-ben stencilezte fel Banksy a Haight Street Rat néven ismertté vált művét egy San Francisco-i épület falára. A helyi önkormányzat hamar eltávolíttatta a murált néhány profival. A patkány a szakszerű eltávolítása után megjárta Miami-t és Los Angelest is, de sehol sem talált végleges otthonra, legtöbb idejét egy raktárban volt kénytelen eltölteni.
Jövő héttől épp a San Francisco-i múzeum fogadja be egy fél évre a műalkotást. Ez azonban meglehetősen kényes hely egy direkte az utcára szánt darab esetében. De itt jön a kép Brian Greif, Banksy legnagyobb apostola.
Az ominózus műalkotásért korábban Kickstarter-kampányt is futtató Greif kezdeményezésére ugyanis a 836M Galéria belement a abba, hogy a Haight Street Ratet a múzeum ablakában állítsák ki, így azok számára is láthatóvá téve, akiknek derogál bemenni a feszengős kiállítótérbe.
A múltheti adományozós sztoriról ugyan az a legújabb tényállás, hogy kamu volt, abban azonban biztosak vagyunk, hogy Banksy mögött egy egész mítoszgyártó gépezet termeli a jobbnál jobb sztorikat.
Lassan már az sem számít, hogy mindebből mi a tudatos médiahekk, a véletlen felkapott eset vagy az őszinte gesztus.
A hírek sokaságából ugyanis egy olyan lenyűgöző tartalomfolyam alakult ki, ami már talán fel is ér Banksy tényleges művészetéhez. Efelől nagyon is igaza van Greifnek, amikor Banksyt korunk Andy Warholjának nevezi. Ugyanis Banksy és/vagy az őt körülvevő csapat a műalkotásokon túl ugyanúgy tökéletesen tisztában van kora mediális lehetőségeivel, és maximálisan ki is használja őket.
(via Complex)