keresés menü

Halbőr-betegségben szenvedő modellel is reklámozza új fürdőruháit a Target

A divatvilág egyik regreménykeltőbb történése az elmúlt években vitán felül az, hogy végre sikerülni látszik megszabadulnia a nádszálvékony, szinte matematikai megfelelők mentén válogatott (és ennélfogva nyilván állandó lélektani nyomás alatt tartott) modellek uralmától, és egyre több márka mutatja be, hogy a nők sokfélék, és sokféleségükben gyönyörűek.

Hasredős, Down-szindrómás, pigmenthiányos, de éppen hegeket viselő modell is tűnt már fel az elmúlt években különféle reklámkampányokban:

És most nem tesz másként a Target sem: nem elég, hogy különböző alakú, súlyú és bőrszínű nőket állított lencséje elé a 2020-as kollekciójának darabjaiban, de köztük van Jeyźa Gary is, aki a ritka ichthyosisben, azaz halbőrűségben szenved, amikor is egyetlen gén problémájából fakadóan pikkelyesre szárad az ember bőre.

Hogy miért fontos ezt (is) megmutatni? az Amerikai Bőrgyógyászati Akadémia egy 2013-as kutatása szerint az ott élők közül minden negyedik szenvedett ebben a szélsőséges bőrszárazságot okozó betegségben – beleértve természetesen azokat is, akiknek a bőrük csak egy részén jelentkezik a tünet -, a legsúlyosabb formájában pedig minden 250. ember szenved.

A fenti kampányra rengetegen örömtelien reagáltak, már csak az előbbiek miatt is, hiszen a divatipar a valóságról torz képet festve jellemzően csak tökéletes bőrű lányokat foglalkoztat – ez pedig most megváltozott. Szép volt, Target!

(via Bustle)