Amikor az Instagram idén nyáron bejelentette, hogy egy lájkszám-mentes dizájnt tesztel, aztán meg is lehetett nézni a próbaverziót, már sejteni lehetett, hogy ez hosszú tőrt nyom bele az influenszerkultúra szívébe. De egy friss kutatás szerint a jelenség már haldoklik egy ideje.
A Mobil Marketer azt írja, hogy az InfluencerDB nevű elemző cég felmérése szerint a pénzzel nem megtolt Instaposztok engagementje 4,5 százalékról 1,9 százalékra, míg a lóvéval meghirdetett fotóké 4 százalékról 2,4-re esett vissza az első negyedévben, a három évvel korábbi hasonló periódushoz képest.
Kiderült a kutatásból az is, hogy valamennyi területen beindult a szopóroller az influenszereknek: a szépségipartól a divaton át a kajaorientált internetcelebekig mindenkinél csökkent az érdeklődés.
Az InfluencerDB szerint ez annak tudható be, hogy
az embereket agyonbombázzák szponzorált posztokkal, és most már simán átgörgetnek rajtuk.
És még egy megfontolandó érdekesség: a felmérés szerint az 1000 és 5000 közötti követőszámmal bíró instagramozókat arányaiban sokkal többen követik és lájkolják és kommentelik (engagement rate: 8,8%), mint az 5000 és 10000 közöttieket (náluk ez a szám csak 6,3%). A tízezres followertábor felettiek meg csak a követőik alig 3,6 százalékát bírják megmozgatni.
Hát akkor viszlát!