Viszont azzal talán nem sokan számoltak, hogy ezúttal nem egy klasszikus értelemben vett kreatív projekt fog nyerni, mint mondjuk egy kisfilm vagy egy divatmárka, hanem egy olyan, ami erős társadalmi szerepvállalással a rászorulók megsegítését tűzte ki célul. A biciklinyeregből. Például összeszednek egy csomó kaját, végigtekerik a főváros aluljáróit a téli fagyban, és szétosztják a szajrét. Vagy ruhát visznek rossz anyagi helyzetbe került gyerekes anyukának. Effélék.
Budapest Bike Maffia néven működnek, és információink szerint maguk sem számoltak azzal, hogy elsők lehetnek. Két éve egyébként itt írtunk róluk hosszabban. Ők azok, de amúgy nem csak ketten vannak, sőt, lehet hozzájuk csatlakozni:
A tizedik legtöbb szavazatot a Kele Clothing ruhamárka által indított projekt, a #SharingIsMultiplying kapta, melynek keretében autista fiatalok rajzai kerültek a különböző ruhadarabokra, a kampány arcai olyan világszerte ismert magyar modellek, mint például Vanessa Axente. A kilencedik helyen Reisz Gábor bemutatkozó nagyjátékfilmje, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan végzett, mely minimális költségvetésből készült, ám a fiatal generáció útkeresését ábrázoló film még hetekkel a premier után is telt házzal ment a budapesti és a vidéki mozikban. A nyolcadik a Krétakör Szabadiskola középiskolás diákjaihoz fűződő, hajléktalan embereket egy-egy megrázó idézeten keresztül bemutató plakátkampány lett.
A hetedik legtöbb szavazatot a szegedi székhelyű Tér és Forma Építésziroda projektje, vagyis Noé, a tiszai ökohajó kapta, az energiahatékony lakóhajó-prototípus könnyen forradalmasíthatja az ártéri építkezéseket. A hatodik helyen az autós műsorokat kreatív és rendkívül szórakoztató módon újraértelmező csapat, a Turbometal Motorblog végzett. Az ötödik helyen végző Autistic Art ötletgazdáinak célja, hogy az autizmussal küzdő embereket a művészet eszközeivel segítse a kommunikációs formák elsajátításában. A negyedik helyezett Neopaint Works tagjai olyan fiatal képzőművészek, akik Budapest elhagyatott tűzfalainak megújításáért és művészeti platformként való értelmezéséért tesznek sokat.
A harmadik helyen a 30km csapata végzett, akiknek segítségével közvetlenül a helyi termelőktől lehet beszerezni a jó minőségű élelmiszereket, rendkívül olcsón. Második helyezést ért el a Hősök tere projekt, amely közösségi megmozdulások és videók segítségével keresi korunk hétköznapi hőseit.
Itt vannak a jelöltek egy kupacban, gratulálunk mindenkinek:
Disclaimer: az Urbanplayer.hu főszerkesztője is a kurátorok között volt, a Budapest Bike Maffiát ő jelölte a projektek közé. De még neki sem árulták el percekkel a díjátadó előtt, hogy kik lesznek a nyertesek.