Kezdjük onnan, hogy ki emlékszik erre az alig 26 négyzetméteres, puritán mikrocsodára, a maga falból kibontható ágyával?
Ilyen egy modern remetelak, ha a minimalizmus nyelvén énekel
Itt máris egy fontos választ láttunk a kérdésre, hogy mihez kezdjünk otthonunkban akkor, ha nem járunk be irodába, de egyetlen légterű helyiségben élünk. És dolgozunk.
Mert bár sokak lelki szemei előtt, akik nyomják a 9-től 5-ig életmódot, valamiféle megváltásnak tűnhet a pizsamában melózás, pedig éppúgy megvannak a hátrányai:
nagyon fontos ugyanis, hogy elkülönítsük a pihenőterünket a workspace-től.
Márpedig a 21. században, amikor egyre nő azok száma, akik freelancerré válnak, ez egy kardinális kérdés. Nem csoda, hogy már könyv is íródott a megoldásokról, amik közül kettőt azért most mi is megmutatunk. Peter Suenét és Charles Irbyét elsőként, akik a Domino Loftot tervezték. Vagyis ezt itt ni:
A San Franciscóban élő párnak tervezett dizájnmegfejtés egyetlen, de többfunkciós bútordarabról szól, ami egyszerre gardrób, étkezőasztal, háló, és munkaállomás. És a legszebb benne, hogy egészen pofásan és barátságosnak néz ki, olyannak, ami tényleg jó benyomásokkal tarkítja meg az egyetlen nappaliba zsúfolt életet.
És mutatjuk a másikat is!
A hongkongi Jaak Design hasonlóképp oldotta fel a dilemmát, ami azt bizonyítja, hogy ez egy egészen sztenderd irány is lehet a közeljövőben – vagy jelenben.
Itt is egy központi bútort látunk a 32 négyzetméteres stúdiólakásban, aminek van egy olyan kedves kis trükkje, hogy nem teljesen bontja meg a kapcsolódást a hálórészhez, mert át lehet látni az íróasztaltól, de ha a pár egyik tagját ezt éppen zavarná, vagy az egyikük késő estig dolgozik, a másik pedig már szunyálna, akkor be is lehet zárni azt a lyukat.
A feljebb említett, home office-dizájnokról szóló könyv írója, nem mellesleg a Monitor magazin főszerkesztője, Anna Yudina egyébként elmondta a Fast Company kérdésére, hogy
azért is fontos leválasztani a hálószobánkat, mert az olyan, mint egy szellemi lomtalanítás, és jobban bír koncentrálni tőle az ember.
Ő csak tudja: szintén egy stúdiólakásban él Párizsban, ahol egy hatalmas ablakon néz kifelé egy fehér asztalka felett. Az ágya pedig mögötte, így nem terelődik el a figyelme. Mondjuk arra, hogy be kéne feküdni aludni egyet.