Ezt találta ki egy japán cég.
Eleve, a maszkhordás a távol-keleti országban eddig sem volt ördögtől való szokatlanság, annál inkább a mindennapok kelléke, hiszen a tisztaság- és higiéniakedvelő ottaniak maguktól is felhúzták azt, ha úgy tartotta kedvük, de főleg a téli influenza és a tavaszi szénanátha idején (és senki ügyet sem vetett rájuk, ha így tettek, teljesen általános látvány ez bármelyik nyüzsgő kereszteződésben).
Most viszont a koronavírussal együtt belépett a képbe az a tényező is, hogy sokan úgy érzik, hátrányt szenvednek a munkájukban, mivel nehezebb elfedett arccal benyomást tenni az ügyfelekre, vásárlókra, kollégákra.
Márpedig a japánnak a munka = szent.
Úgyhogy a Nagaya Printing nevű cég kitalálta azt, hogy ha már a mosoly nem látszik, legalább látsszon a név és a cégnév:
A japánok a közösségi felületeiken nem csak üdvözölték a találmányt, de egyesek már felhasználói neves változatokat is javasolnak azzal az indokkal, hogy így könnyebb lenne az utcán felismerniük az online játékplatformokon begyűjtött új ismerőseiket.
Mások inkább a privátszféra kockáztatását látják bennük, de hát senkinek nem tartanak pisztolyt szamurájkardot a fejéhez, hogy magára húzzon egy ilyet, nemde?
A finnek is reagáltak már a koronavírusra kreatívan, erről itt írtunk: