A Footshop alig két éve működik a budapesti Kristóf téren, de már megkerülhetetlen lépőügyi intézménynek számít.
Nagy lélegzetvételű, gondosan szabdalt belső térben olyan cipők, pólók, dzsekik és egyebek, amiket többszáz kilométeres sugárban sem lehet máshol megtalálni: próbálkoztak már mások hasonlóval, de talán egyetlen üzletnél sem volt annyira tapintható az átgondolt szelekcióra törekvés és az erre felhúzott önazonosság, mint a Footshop esetében.
Minőségi termékek, visszafogottan, de mégis fókuszáltan tálalva, kiüresedett kampányok helyett a kortárs kultúra elemeivel is körítve: Peter Hajducek, a bolt magyar származású, Szlovákiában született és Prágában élő ötletgazdája éppen ilyesmit szeretett volna megvalósítani már az első, cseh üzletével is, és nem bonyolult észrevenni, hogy a budapesti részleg is ugyanerre törekszik, olyan kiállításokkal például, amik sneakerektől függetlenül is megállnák a helyüket.
Termékportfólió szempontjából a Footshop egy olyan irányt határozott meg a streetwear-en belül, hogy a megszokott, jó vonalat hozó márkákon kívül high-end bradeket is forgalmazzon, amiknek a kollekciói világszerte csak limitált darabszámban elérhetők.
A 149 különböző márkából és 4000 + termékből álló készlet az alap daraboktól kezdve a kiemelt termékeken át olyan exkluzív partnerségeket is magáénak tudhat, mint az adidas Consortium tagság – összvissz három tucat bolt a világon -, aminek köszönhetően többek között a Kanye West X adidas YEEZY kollekciók, Alexander Wang, Raf Simons, Alexander McQueen, Stella Mccarthy és Pharrell és Nigo HUman Race kollekciói is elérhetők a retail brand szelekciójában.
Az pedig szép lassan szélesedett az idők során: olyan márkákat is sikerült beépíteni a kínálatba, mint a szigetországi A Cold Wall vagy a tengerentúli Heron Preston, de ott vannak az állandó favoritok, a floridai Rip N Dip és a nagyöreg amerikai Carhartt WIP cuccai.
Cipőket polcokra feltenni persze bárhol lehet, de a Footshop kifejezetten arra pályázik, hogy
edukációs jelleggel, tartalommal megtöltött eseményekkel is bevonzza azt a közeget, amit szeretne megszólítani.
Akik a niche sneakerfreaker rétegen túlmenően persze alapvetően mindenki, aki nyitott a minőségre, és szeretné mondjuk nem fast fashion láncokban elkölteni a megkeresett pénzét. A Footshop ART SPACE eddig olyan feltörekvő vagy már rég bebetonozott nevű alkotók kiállításait fogadta be, mint Labrosse Dani, Halasi Bálint vagy éppen FORK Imre.
A Footshop egyik hívószava a hozzáadott érték: legyen az akár a kiterjesztett valóság (AR) és egy kiállítás kombinációja, akár a falra kerülő graffitikkel kapcsolt breaktánc performansz, vagy téradás up-and-coming lemezlovasoknak, mindenki biztos lehet benne, hogy ha itt esemény van, akkor az nem csak a “gyorsan csináljunk valamit” jegyében realizálódik. Apropó, zene: miután a globális streetwear DNS-ének részei a sikátorbátor, urbánus zenei műfajok, a Footshop már saját almárkát is alapított WAVY GRAVY név alatt, ahova az underground hiphop, trap, cloudrap krémje csordogál majd be fű alatt szépen.
Szóval aki a cipőpróbáláson túlmenően a közösségi élményeket sem utasítja vissza, annak feltétlenül érdemes odavetődnie a boltba, meg a kapcsolódó eventekre, mert hogy valamin mindig rajta vannak, arra még Adam Sandler is felrakna egy komolyabb összeget.