Egészen addig tesznek így, amíg nem születik garancia arra, hogy a bőr előállítása nem járul hozzá a környezeti károkhoz.
A világ második legnagyobb fast fashion lánca az elmúlt időben több baltacsapást is intézett saját maga alá, a majmozós botránytól kezdve a lopásgyanús dizájnon át odáig, hogy kiderült, egybillió forint értékű eladatlan ruha felett csücsülnek, ami komoly kérdéseket vet fel a fenntarthatóság témakörében – főleg, mert a felesleget ezek a megacégek nem elosztogatni, hanem inkább elégetni szokták.
Aztán egy ideje mintha rájöttek volna, hogy sokkal kifizetődőbb jófejnek lenni – például diverzitásügyi vezetőt neveztek ki, és a testpozitivitás jegyében hasredős modellel reklámozták az egyik fürdőruhájukat.
Most pedig bejelentette a H&M: leállnak a Brazíliából származó bőrök vásárlásával, ameddig nem kapnak kellő biztosítékot arra vonatkozóan, hogy ez az iparág nem járul hozzá az amazóniai esőerdők pusztulásához.
A múlt héten hasonló döntést hozott a Timberlandet és a The North Face-t irányító VF Corporation is. Hogy milyen mértékben függ össze a dzsungel eltűnése a brazil bőrexporttal, arról nincsenek pontos adatok, de egyes kutatók már rámutattak arra, hogy a fakivágások jelentős része újabb legelőkért zajlik – sőt, az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Szervezete már 2016-ban is azt állította, hogy az erdőirtások 80 százaléka ehhez köthető.
(via)