A Guccinak még februárban sikerült piacra dobnia egy olyan pulcsit, amiről sokaknak a blackface-jelenség, azaz a feketék rasszista indíttatású utánzása jutott az eszébe.
A márka akkor azonnal visszavonta a pulcsit, később sokszínűségi igazgatót is kineveztek, hogy ne csak a tűz legyen eloltva, hanem többé ilyen ne fordulhasson elő.
Hosszú évek után először fordult elő, hogy a Gucci negyedéves eladásai csökkentek az előző negyedévhez képest. És noha csak két százalékkal történt mindez, a hír júliusi bejelentése folyamán már 10 százalékot estek a Gucci anyavállalatának, a Keringnek a részvényei.
A Morgan Stanley becslése szerint a Gucci vásárlóinak közel kétharmada az ezredfordulós generáció tagja, nekik pedig kifejezetten fontos, hogy mi történik a közösségi médiában. És miután több influenszer is elhatárolódott az eset után a Guccitól, sokan követték őket a bojkottban.