Napjaink legjobban megfizetett művészéhez, Jeff Koonshoz általában kétféleképpen állnak az emberek: vagy elismerik teljesítményét, ami a teljesen hétköznapi és banális objektumok neopop műalkotásokká alakítását illeti, a fémből készült lufikutyáktól a kiállított porszívókig, vagy bugyuta giccsnek tartva totálisan elutasítják.
Készített még orosz porcelánszobrocskát felnagyító, cipőjét igazító óriásbalerinát, felkérték Louis Vuitton luxustáskák reneszánsz művekkel történő házasítására, és ne feledjük korábbi feleségével és múzsájával, Cicciolinával közös festményeit és szobrait sem – na, hogy mindennek mi a háttere, azt az alábbi etűdben maga az alkotó, továbbá műértők, kritikusok, építészek, de még maga Pharrell is megpróbálja megfejteni. Aztán a végén mindenki eldöntheti, hányadán áll Koonsszal, aki a egyébként “az élő művész által legdrágábban eladott műalkotás” rekordját is tartja egy 16 milliárd forintért eladott alkotással, ami ez itt.
Koons egyébként nem kis hatással volt más művészekre is, lásd korábbi posztjainkat:
Jeff Koons bombasztikus giccsvilága kel életre Julio Bashmore új videójában