Jay Shells-től írtunk már korábban: ő az a művész, aki mindenféle reppszámokból helyez el idézeteket azokon a helyeken, amikről az adott idézet szól. Ezt például a népszerű manhattani nightclub, az S.O.B.’s elé:
“Mikor a Black Album kijött, majd’ elájultam
Teltház lett az S.O.B.’s-bulink, csak bámultam” (Kanye West)
Ebben a sorban Yeezy egyébként pont arról reppel, milyen volt 2003-ban, amikor mentora, az éppen nyolcadik nagylemezénél tartó szupersztár, Jay-Z szerinte igyekezett őt a rivaldafényen kívül tartani, holott már tömegek rajongtak érte. Aztán a sértődöttségből köszönet lett, mert így még jobban akart bizonyítani, most meg tessék, nézzük meg, hol tart.
Ezért is ilyen remekbeszabott Shells akciója, hiszen a táblái nem csak úgy ott vannak utcai dekorként, hanem gondolatokat is ébresztenek, kiragadnak egy-egy szeletet a hiphop dicső múltjából.
Az ötlet tehát még mindig bámulatosan kreatív, ugyanakkor továbbra is illegális, hiszen Shells nem kér külön engedélyt a helyi muftiktól, hogy felcsavarozhassa a tábláit. Nemrég amúgy Los Angelesbe is betette a lábát, hogy a nyugati partiak se maradjanak hiphop-irányjelzők nélkül:
Most pedig ismét visszatért a nagy New Yorkba, a nemhivatalos repp-fővárosba, és tovább csavarozott. És egyre híresebb: megesik, hogy kikiabálnak neki kocsiból, vagy fényképezik, nemrég a harcos-ironikus szövegeiről ismert Q-Unique még egy saját fotót is készített az ő szájából kivett idézet alatt.
Tessék, még fotók a megnyerő installációkról:
(via)