Az interneten rendelkezésre álló töménytelen adatbázisnak köszönhetően rengeteg adatelemzős tanulmány készül mostanában. Ezek között vannak tényleg érdekesek, vannak szép számmal tök érdektelenek és jó néhány olyan is, ahol érezhetően nem tükröződik a valóság.
Ez a mostani talán az érdekesek közé sorolható, de szórakoztató, az biztos. A Rap Genius dalszövegkorpuszát fésülték össze, és számolták meg, hogy egyes autómárkákat hányszor említenek hiphop-előadók. A három legfontosabb diagrammot mutatjuk is.
Ezen a diagramon az autógyártó márkákon túl azt is feltüntették, hogy melyik kocsik voltak azok, amelyeket konkrétan megneveztek. Így jött ki, hogy bár magasan a Merci a leghivatkozottabb márka, konkrétan mégis a Chevrolett 64-es Impaláját nevezték meg. Az, hogy a Subaru a lista alján van, nem meglepő, a Rolls-Royce már inkább.
Lehet az adatbázis nem volt kellőképp friss, de 2013-tól érdekes módon szinte valahány márka visszaesést mutatott. Összességében azonban elmondható, hogy a 2010-es években a Porsche, a Mercedes, a Chevrolet és a Bentley egyre népszerűbbek lettek. Bár konrétan ebből az ábrából nehéz kimazsolázni, de a tanulány arra is rámutat, hogy a Jeep, a Hummer és a Lexus egyre kevésbé számít trendinek.
Az biztos, hogy Guccinak élete végéig szponzorautóval kéne járnia, hiszen több, mint 300 számban reklámozta a kedvenc járműveit. Talán ennél is durvább adat a Big Tymersé. Ők a szövegeik majd’ 85%-ában említenek valamilyen autómárkát: a 73 Geniuson lévő szövegükből 62-ben. Az abszolút győztesnek azonban Game-et kell megjelöljük. A mennyiségben és százalékban is egész lenyőgözőt teljesít.
(via Cuepoint)