Végigsöpört a villanyzenei világsajtón, hogy a los angeles-i Cure And The Cause meglépte a címben foglaltakat. A lemezlovas-tulajdonos Kenny Summit posztolta Facebookra a sűrű bólogatásokat és vad felhorkanásokat egyaránt maga után húzó közleményt:
“Nincs több laptop a pultban. Ha csak nem használsz vinylt, hogy egy Jazzy Jeff-es, turntablist-típusú szettet ránts össze, vagy élőzöl arról. Hagyd otthon a kontrolleredet, ne tanulókerekekkel gurulj be! Hanem tanult már meg a szakma alapvető eszközeit. A Pioneer nem fog egyhamar eltűnni, ez a sztenderd, szóval kapd össze magad, hogy képes legyél CDJ-zni, töltsd le a Rekordboxot (zenerendszerező program – a szerk.), vegyél egy rendes USB sticket, ami akár ezer zenét is képes magán hordozni. Azért nyitottuk meg ezt a helyet, hogy a tehetségedet mutasd meg. Szóval mutasd meg!”
– szólt a megalkuvást nem tűrő kinyilatkoztatás.
Azzal mondjuk tényleg nehéz lenne vitatkozni, hogy ma már kevés olyan dj-jellegű dolog van, amit ne lehetne megoldani két pár CDJ-vel a laptop helyett, arról nem beszélve, hogy egy színpadról világító alma eléggé képes a tánctér energiáit is megrombolni. Miközben az is védhető, hogy egy DJ a szelekcióval és az este felépítésével foglalkozzon elsősorban, a beatmatch csak egy szükséges truváj. Szóval többféleképpen közelíthető a dolog, és senkinek sincs teljesen igaza.
A diskurzusba időközben Richie Hawtin is beleállt:
“Legnevetségesebb szabály ever! Elfojtani a kreativitást azzal, hogy bekorlátozod a művészt nem más, mint egy lépés visszafelé.”
Seth Troxler pedig:
“Ha a sync gomb be van nyomva, akkor nem DJ vagy, csak szórakoztató vendéglátós.”
Szóval a kétezertízes évek lemezlovasságának kedvenc labdája ismét fel van dobva. Feljebb pedig mindenki maga is szavazhat, hogy mit gondol a kérdésről.