A streamszolgáltatások egyre szilajabb térnyerésének hála most már úgy hallgathatunk csomó új zenét az interneteken, hogy nem kell előtte bűnözőként ellopnunk azokat. Kettő friss hangzóanyagot máris közreadunk, ha már alkotóik is közreadták őket: kezdjük a Chvrches nevű skót elektropop együttessel, ami a jövő zenei reménységeit minden évben nagyon jól megtippelő (trendkövetőből inkább már trendszetterré előlépett) BBC Sound Of… lista idei aranycsapatában is szerepelt olyanok mellett, mint az AlunaGeorge, King Krule vagy Angel Haze. És ez bizony több, mint ígéret, mert az ebben felbukkanó előadók később általában tényleg sikert halmoznak sikerre.
Túláradó szintik, ünnepélyes melódiák, Knife- és egyéb skandinávpop-áthallások, ráadásul idén már a Depeche Mode előtt nyitnak a legendás zenekar több turnéhelyszínén is, ami azért nem pite. Hallgassuk, ők a jövő! Részben. A kis háromszögecskével indul az utazás.
Aztán pedig folytassuk Claude VonStroke amerikai house-techno-elektro producerrel, akinek Who’s Afraid of Detroit című, lassan ható, hipnotikus klubbombája máig kitörölhetetlen emlék sok partizó agyából (azzal együtt, hogy egyébként ennél szórakoztatóbban csavargató zenéket szokott letenni az asztalra). A csupamosoly szakállas gépzenész harmadik albuma az Urban Animal, amiben szintén megcsillantja a szintetizátorok által életre keltett humorát, miközben a lábikrába is nagy merőkanállal csempészi bele a táncolhatnékot. Nem kispórolt, öblös basszusok, tréfás orgonaparádé, de még drum & bass-es kikacsintás is van itt, kívánhatunk-e ennél virgoncabbat így hatefőre?