2020-ban, tehát már a következő évtizedben fog megjelenni a Matos Gergő vezette Isle Of Man új EP-je a Concorde Nationnél, amit októberben egy lynchi hangulatú trekkel, a Levitationnel vezetett fel.
Most azonban nem is ezzel foglalkozunk, hanem a trekkhez készült háromszámos remixlemezkével. Mivel Christopher Waver, MA’AM és J. Mono személyében három különböző érdeklődésű zenész nyúlt hozzá ugyanahhoz a számhoz, így különösen izgalmas a dolog. Úgyhogy jöjjenek is a remixek, majd az újraalkotók vallomásai!
Ja és, hogy még egyet még csavarjunk a dolgon, a három előadó egymástól függetlenül választotta ki ugyanazt a számot újragondolásra! :o
“A nyilvánosság előtt ez volt az első remixelésem, így a dal kiválasztásakor igyekeztem olyan hangzású dalt kijelölni, aminek a soundjai megközelítik a sajátjaim. Ha a sound közeli, ugyanazok az érzések generálódnak bennem, mint amikor a saját zenémmel dolgozom. Ezek főleg a szorongás, némi feloldással persze, játékosság és trauma, illetve a komplexus feldolgozása.
A hangzással nem teljesen tudtam magam összevonni, de ezért is izgatott a remix, hiszen így a saját fürdőköpenyünkbe tuszakolhatjuk a hangszíneket és a dinamikai elemeket. Ami új terület, az nekem kihívóan kényelmes.”
“Összességében egy ének centrikus hanganyag akart születni, ami zajos, de közben a ritmika kicsit rendbeszedi.”
“Könnyű volt ez a remix folyamat, talán a legkönnyebb és élvezetesebb eddig, mert valamilyen szinten hasonló hangulatokat képviselünk, más köntösben. A számnak már a korai demo verzióitól követtem a sorsát, figyeltem, ahogy formálódik. Megfogott a ritmus szekció dinamikája nagyon, aztán mikor Gergő írt, hogy csináljak remixet valamelyik trekkhez, rögtön egyértelmű volt a választás, viccesnek találtam, hogy így végül nyakatekert módon kicsit AGAVOID verzió készülhet.” (A Levitationben ráadásul a szintén agavoidos Puskás Dalma énekel – a szerk.)
“A remixelési folyamatom egyébként azon alapszik, hogy próbálok megtartani minél több elemet az eredetiből, de teljesen a saját világomba helyezve, sőt sokszor újra felvéve részeket.”
“Korábban nagyon inspirált Erol Alkan remixelési metódusa, hogy klubediteket készít zenekaros felállású számokból, ez mai napig hatással van a munkámra, nagyon kedvelem az olyan remixeket, amelyek megtisztelik az eredeti számot.”
“Itt is ez volt a koncepció, hogy a struktúrát szinte egy az egyben, a végén kiegészítve, a vokál részeket egy az egyben, kicsit átvariálva helyeztem el, ezután elkezdtem visszaszedegetni az elemeket az eredetiből, és belehelyezni a saját elképzeléseimet.”
“Minimálisan ismertem már a zenekart, amit hallottam a srácoktól zenéket, azok tetszettek. A jóleső melankólia miatt választottam ezt. A dal többszöri meghallgatása után, az épp aktuálisan összerakott setupon készítettem el a remixet.”