keresés menü

Még szép, hogy bringasávok kellenének a Duna-partra

Több százan vettek részt a Magyar Kerékpárosklub szombati felvonulásán, amit azért tartottak, hogy a pesti Duna-parton gyalogos közösségi terek és kerékpársávok jöjjenek létre. Ennek ugyanis ez a víz menti terület finoman szólva is híján van:

a többsávos autóforgalom és a parkolók miatt gyalog és kerékpárral szinte megközelíthetetlen a vízpart, aminek elérhetőbbé tételével a világ egyik legjobb köztere jöhetne létre.

“Óriási kihasználatlan lehetőség van a Duna-partokban, aminek elérhetővé tétele elől a Galvani-híd megépítésével és az M0-ás nemrég bejelentett befejezésével minden kifogás elhárul, így pár éven belül a világ egyik legjobb közterévé válhatna a vízpart” – mondta Halász Áron, a Kerékpárosklub szóvivője a felvonulás startjánál.

Halász Áron a mikrofonnál

A főváros ezt célzó RakPark projektjébe viszont nem terveznek kerékpársávokat, ami gyalogosok és kerékpározók közti konfliktusokhoz vezetne, és a vízpart elérhetőségét sem segítené, tette hozzá.

Az Autómentes napi tekerésen kiemelték, hogy nem csak a vízpart elérésére, hanem a mindennapos közlekedésben is fontos lenne a Duna pesti oldalának kerékpározhatóvá tétele. Ez az egyik kulcsa lehetne, hogy a főváros elérje célját, ami a kerékpáros közlekedés összes megtett utazásban számított 10 százalékos arányra növelése 2030-ig.

A Kerékpárosklub csütörtökön megjelent kutatásából kiderült, hogy a lakosság 16%-a hetente többször kerékpárral közlekedik, és a budapestiek több mint fele szokott kerékpározni. A fővárosiak túlnyomó része azt hiányolja, hogy a városi főútvonalak mentén kényelmesen lehessen kerékpározni.

(Fotók: Erdős Dénes / Magyar Kerékpárosklub)