A pedál azért tűnt kézenfekvőnek, mert a tekeréskor keletkező mozgási energiából simán biztosítani lehet a töltöttséget, így nem történhet meg, hogy a percekre vagy órára magára hagyott bringánkban épp ne dobogjon a GPS-szív.
Az okospedál annyival tud többet a sima nyomkövetőnél, hogy a telónkon rögtön jelez, hogy hahó, viszik a kerót, valamint pontosan mutatja a lopás megvalósulásának útvonalát, tehát rögtön ezzel az infóval hívhatjuk a rendőrséget.
“Jól van ám, de majd pont ez fogja megállítani a tolvajokat, amikor kilométerekről látszik, hogy nem hétköznapi pedálról van szó?”
Ez a kérdés bennem is felmerült, amikor szembejött a Connected Cycle ötlete. Viszont jobban belegondolva, ha a tolvajokban elvetjük annak a gyanúnak akár csak az írmagját, hogy a biciklinek bármelyik részén lehet egy ilyen nyomkövető, az akár hasznos is lehet.
Míg a GPS esetén ugyanis megvolt az az opció, hogy gyorsan utólag eltávolítják a nyomkövetőt, addig ebben az esetben már nem igazán lesz érdemes megmozdítani a bringát. Pedált leszerelgetni meg senki sem fog nekiállni.
Akárhogy is, hajrá kreatívok, lesz itt még lophatatlan bringa és tehetetlen tolvaj!
(via Fastcoexist)