Akkor a városvezetés nem biztos, hogy örül. Sőt.
Szép dolog is a gerillakampány, már amennyiben helyén van használva. De amikor a világ legnagyobb socialmedia-platformjainak egyike igyekszik megakúlnak tűnni, az nem feltétlenül veszi jól ki magát – a városvezetésnél legalábbis biztosan nem.
A Twitter ugyanis most a szülővárosában, San Franciscóban lett téma az alábbi, járdára fújt stenciles üzenetekért, még úgy is, hogy egyáltalán nem lehetünk biztosak abban, hogy a megrendelők ők maguk voltak. “A Twitter szemét, én meg mosómedve vagyok” – fura üzenet, meg lennénk lepve, ha ez olyan könnyedén átment volna a vezetőségen.
Persze lehet, hogy épp ennek a dilemmázásnak az elérése volt a cél, ezesetben viszont jár a vastaps a marketingrészlegnek.
De akár a Twitter volt az ötletgazda, akár egy szabadonfutó bolond gerillázta össze a kaliforniai járdákat, Frisco önkormányzata már megüzente:
“A járdáink nem hirdetőtáblák.”
Rachel Gordon szóvivő egyúttal figyelmeztetett is, hogy a Twittert ezután akár kötelezhetik is arra, hogy állja az eltakarítás költségeit. Ami akkor válik majd érdekessé, amikor kiderül, hogy az elkövetők esetleg tényleg nem ők voltak.