Manapság rengeteg chiptuning műhely hirdeti magát. Az, aki motoroptimalizációt szeretne, a bőség zavarával szembesülhet.
A motoroptimalizálás azonban nem olyasvalami, amit érdemes akárkire rábízni. Nem lehet az az elsődleges szempont, hogy melyik műhely van helyben a legközelebb, mint ahogyan hiba volna kizárólag az ár alapján meghozni a döntést, és kiválasztani azt, aki a legolcsóbban vállalja a feladatot.
Ez lehet a rossz döntés következménye
Egy Audi A4 2.0 TFSI tulajdonosa nem hozott megfelelő döntést, amikor chiptuningra szánta el magát, aminek meg is lett a következménye. Ő mások ajánlásának hitt, és nem tájékozódott eléggé, mielőtt döntött autója sorsa felől.
A kocsi chiptuning beállításokon esett át, ám finoman szólva sem az történt, amit a tulaj remélt. Állítottak ugyan a szoftveren, az autó birtokosa azt is hitte, hogy minden rendben lesz, és élvezni fogja az erősebb járgány minden előnyét. Sajnos azonban bizonyos fordulatokon a kocsi megtorpant.
Az ügyfél jelezte a problémát, de elhajtották
Az Audi tulaja visszavitte a kocsit oda, ahol elvégezték a beállítások módosítását, és elmondta, milyen hibajelenséggel szembesült. Ott is hagyta a négykerekűt, ahol rögtön arra gyanakodtak, hogy az autóban lesz a hiba és nem az új beállításokban. Bizonygatták, hogy a program az garantált, hogy hibátlan, mivel nagyon is értik a dolgokat azok, akik küldték.
Néhány nap elteltével az ügyfél ment az autójáért, ekkor még reménykedett, hogy sikerült orvosolni a hibát. Az Audi azonban ugyanazt a hibajelenséget produkálta. Ekkor egyszerűen elküldték azzal, hogy át kell nézetnie egy szervizben a kocsit, hiszen valamelyik alkatrész lesz a ludas. A chiptuningért persze elkérték a pénzt, majd elköszöntek.
Kénytelen volt másik chiptuning műhelyhez fordulni az Audi tulajdonosa
Az audis egyesével elkezdte kicserélni azokat az alkatrészeket, amik a hibát okozhatták. Ez azonban nem vezetett eredményre, semmilyen változás nem történt a jármű viselkedését illetően. A korábban választott chiptuning műhelyhez nem szeretett volna már visszamenni, mivel számított arra, hogy újból megpróbálják majd lerázni.
Ezt követően fordult az illető az AET CHIPtuning csapatához. A menetpróbát teljesítménymérés követte. Már az utcai próba során is jelentkezett a hiba, a teljesítménymérő pad pedig meglepő dologra derített fényt. Gyakorlatilag a görbe egy hullámvasútra emlékeztetett.
Ez egy remek példa arra, hogy nem csak a maximális lóerőértékre szabad gyúrni. Bár ennél az autónál is sikerült elérni közel az ígért 210 LE-t, valljuk be, nem az ideális módon.
A motorvezérlő szoftver gyári frissítése után aztán “csodák csodájára” megjavult a kocsi. Ezt az előző műhelyben is megtehették volna, ám akkor kibújt volna a szög a zsákból, hogy ők hibáztak. Végül az AET CHIPtuningnál korrektül kezelésbe vették a járgányt, majd fékpadon megtörtént az optimalizálás. Végül a kocsi teljesítménye kiváló lett, hibátlan nyomatéklefutás mellett.
(Szponzorált tartalom)