keresés menü

Peugeot és Citroen motorolaj-specifikációk

A megfelelő kenőanyag nagyon fontos a motor működése szempontjából. Éppen ezért lényeges, hogy a megadott specifikációhoz való olajat alkalmazzuk. Nincs ez máshogy a Peugeot és Citroen márkáknál sem.

A PSA csoport jóváhagyásai

A Peugeot és a Citroen a PSA csoporthoz tartoznak, így az általuk külön meghatározott motorolajszabványoknak megfelelő kenőanyagot igénylik. A nagyobb gyártóknak általában saját jóváhagyási rendszere van, így a jelölésük is eltér más cégek specifikációitól.

A kiválasztás éppen emiatt elsőre nehéznek tűnhet, de a valóságban igen egyszerű. Ha az ember ismeri az adott jóváhagyás jelölését, nincs más dolga, mint felkeresni egy kenőanyagokra szakosodott webáruházat, ahol ennek megfelelően rendkívül egyszerűen megtalálja a megfelelő olajat. Az OlajShop.hu autómárkákra bontott kategóriái például jelentősen lerövidítik a keresést.

A PSA csoport számos specifikációval rendelkezik, ám ezeknek csak egy része fordul elő gyakrabban hétköznapi járművek esetén. A legfontosabbak a PSA B71 2312, PSA B71 2300, PSA B71 2294, 2295 és 2296, valamint a PSA B71 2290.

Lényegében a 2008 óta piacra került modellek mindegyikét lefedik ezek a csoportok. A 2009 előtt megjelent gépjárművek esetében jöhetnek elő leginkább más szabványok. Például dízelrészecske-szűrővel ellátott motorok ACEA C2 kenőanyagot igényelnek, míg a szűrőt nélkülöző típusok esetében az ACEA A3/B4 a megfelelő.

A váltó- és hajtóműolajok

Arra is érdemes odafigyelni, hogy a Peugeot és Citroen gépjárművekhez az előírásnak megfelelő váltó- és hajtóműolajokat használjunk, amik nem egyeznek meg a motorolajjal. Ezeknek három típusa van, és szintén minden modellhez külön megtalálható, hogy melyik való.

A PSA B71 2330 egy olyan hajtóműolaj, ami az API GL-4 szintű specifikációnak és SAE 75W-80 viszkozitásnak felel meg. Találkozhatunk vele differenciálművekben is. Ezzel szemben a PSA 9730 A8 egy speciális hajtóműolaj, ami kizárólag a Citroen C1 és Peugeot 107 modellekben található C550 váltóknak megfelelő.

A harmadik típus a PSA B71 2315, ami egy API Group III bázisolajból előállított, API GÉ-4 minősítésű és SAE 75W-80 viszkozitású hajtóműolaj.

A viszkozitási előírások

Ugyan laikus szemmel nem tűnik úgy, de az egyes kenőanyagok viszkozitása lényegében az egyik legfontosabb tulajdonságuk. Éppen ezért érdemes mindig figyelembe venni a motorolajra vonatkozó korlátozásokat.

A motor jellemzőit nem nehéz kiolvasni, aminek alapján könnyedén megismerhetjük a szükséges viszkozitási osztályt. A jármű azonosítási tábláján minden esetben fel van tüntetve a motor kódja.

Az első szám a járműtípust, a második a karosszériát, míg a következő három a motortípust határozza meg. Ennek alapján tudjuk kikeresni a szükséges viszkozitást. Ez annyiból lehet fontos, hogy az új keletű, vékony motorolajok nem feltétlenül képesek ellátni azt a feladatot egy régi autóban, mint a korábbi, jóval viszkózusabb kenőanyagok.

Természetesen ha követjük az előírt specifikációt, biztosak lehetünk abban, hogy a felhasznált motorolaj viszkozitása is ideális.

(Szponzorált tartalom)

Tűz tartalom 🔥