keresés menü

Mire szolgál az ERP szoftver?

Mi az az ERP? Hogyan tudja ez a rendszer az üzleti folyamatokat javítani? Mi a különbség az ERP és a CRM között? Melyik a legjobb rendszer? Jellemzően sok kérdés merül fel az ERP szoftver működésével kapcsolatban. Az alábbiakban igyekszünk megválaszolni a legfontosabbakat. 

Az ERP (Enterprise Resource Planning) egy szoftver, amelyet üzleti folyamatmenedzsmenthez lehet használni. Lehetővé teszi a cégek számára egy integrált alkalmazásrendszer használatát az üzleti folyamatok irányításához, valamint a háttérirodai feladatok automatizálásához. Mindezt a humánerőforrás, a szolgáltatások és a technológia területén egyaránt biztosítja. Ez a szoftver gyakorlatilag integrálja a cég összes területét és tevékenységét, például a tervezést, a fejlesztést, a gyártást, a marketinget és az értékesítést. Tökéletes választás a Logzi ERP rendszer, amely több mint 87 modult tartalmaz a vállalkozás felpörgetéséhez.

Hogyan tudja javítani az üzleti folyamatokat az ERP rendszer?

Ez a rendszer az erőforrások lehető legjobb tervezésén, irányításán, valamint a produktivitás optimalizálásán keresztül tudja növelni a cég hatékonyságát. Ehhez olyan munkafolyamatok járulnak hozzá, amelyek egyszerűsítik az üzleti folyamatokat, valamint ellenőrzik a munkavállalók teljesítményét és kiértékelik azok eredményét. 

Mindez megfelelő mennyiségű adatot szolgáltat a vállalkozók számára, így ők könnyen fel tudják ismerni, hogy mely folyamatok a legproduktívabbak, és azt is, hogy mely területeken van szükség optimalizálásra. Az ERP a felhasználók vevői számára is képes biztosítani az adatok áttekinthetőségét, amelynek köszönhetően időben betekintést nyújt nekik az folyamatokba, így javulhatnak a vevőkapcsolatok.

ERP és CRM – mi a különbség? 

A két rendszer funkciói sok esetben erősen össze vannak fonódva egymással, azonban van néhány jelentős különbség. A CRM a jövőre fókuszál, míg az ERP a múltra. Emiatt az ERP-ben rögzítésre kerül, hogy a vevő mikor és mit vásárolt, valamint az is, hogy kifizette-e a terméket vagy szolgáltatást, és ha igen, mikor tette azt. 

A CRM pedig inkább arra fókuszál, hogy új vevőket nyerjen meg a vállalat, valamint a jelenlegi vevőket megtartsa. Érdemes összekapcsolni az ERP és a CRM rendszert, hogy garantálva legyen a folyamatos adatcsere.

A legjobb ERP rendszer

A legjobbnak az a változat tekinthető, amely a leginkább megfelel az adott vállalat számára. Számos tényezőtől függ, hogy melyik megoldás az ideális. Például függ az adott cég speciális igényeitől, az üzleti modelltől és az üzletágtól. Továbbá fontos, hogy az ERP szoftver időtálló és rugalmas legyen, hogy a később megjelenő igényeket is meg lehessen vele valósítani.

Természetesen a sikerhez fontos a bizalmon alapuló együttműködés, ezért a szoftverfunkciókon kívül az ajánlattevő, illetve a rendszerfejlesztő cégnek is meg kell felelnie az elvárásoknak.

(Szponzorált tartalom)