A többség számára az e-mail és a közvetlen levél ugyanazon ág két külön leveleinek tekinthető. A leveleket vagy egyik vagy másik módon tekintik meg, ami korlátozza azt a módot, ahogyan a két csatorna felhasználható egymás kiegészítésére.
A technológiai fejlődés megkönnyítette a többcsatornás kampányok létrehozását és a fogyasztók nyomon követését a vevő útja során, rengeteg lehetőség nyílt az előremutató vállalatok előtt, amelyek a kreatív gondolkodást a hagyományos bölcsesség helyett marketingjükben alkalmazzák.
Direct mail vs e-mail marketing – Hasonló, de eltérő csatornák
Az egyik ok, amiért figyelmen kívül hagyják a direct mail marketing és az e-mail marketing párhuzamos használatát, az az, hogy a közvetlen levelet és az e-mailt gyakran összehasonlítják egymással, az e-mailt a közvetlen postai marketing modern megfelelőjének tekintik.
Mindkét csatorna ugyanabba a kampányba való felvétele gyakran feleslegesnek tűnik, de nem az. Ugyanazon érme két oldalának tekintik őket, holott valójában két külön médium. Mindkettő olyan csatorna, amely lehetővé teszi, hogy marketing üzeneteket küldj személyes módon közvetlenül a tervezett célszemélynek, a fogyasztók azonban nem tekintik őket egyenértékűnek.
Nem baj, ha e-mailben küldöd ki a direct mailt, hiszen az e-mailt jól lehet követni: megérkezett-e, megnyitotta-e, válaszolt-e, de figyelj oda néhány dologra. Ha segítségre van szükséged, keresd a Klikkmarketing csapatát!
Hibák, amelyeket ne kövess el
Mindenképpen legyen egy jó tárgysor, és a tartalom igazodjon ehhez. Nagyon nagy hiba, ha megírod a leveleket, és magát a levelet fájlként, mellékletben küldöd a levélben. Ez arra hasonlít, mintha a postás bedobna hozzád egy levelet, te pedig kibontás és olvasás nélkül bedobnád a szomszédba. Személytelen és olyan, mintha te nem is tudnád, mi van a levélben.
Legyen tehát tartalom, amelyben megszólítod az illetőt, ha fájlokat csatolsz, írj rövid leírást, hogy melyikben mit fog találni. Ha linkek vannak a levélben vagy a csatolt fájlban, akkor tudnia kell, mi fog történni, ha rákattint a linkre. Ezen túlmenően az is elvárás, hogy a link kattintható legyen, és tényleg arra a helyre vezessen át, amit a leírás sugall.
Ha fájlokat mellékelsz, a fájlnevek legyenek beszédesek, tehát már magából a névből derüljön ki, hogy mi a fájl tartalma.
A leírás nélküli, csak fájlokat tartalmazó levél nem fog jó konverziót biztosítani, mivel a cím miatt talán meg fogják nyitni a levelet, de ha a csatolt fájlt kinyitja az olvasó, nem látogatja meg feltétlenül a fájlon belül elhelyezett URL-t, tehát nem megy át a weblapodra, csak ha nagyon fontos neki.
Tehát, ha például egy rendezvényt szervezel, akkor a csatolt fájlokban benne lehet a rendezvény szórólapja, de mindenképpen érd el, hogy át kelljen navigálnia a honlapra, például egy előzetes információ letöltéséhez vagy a jelentkezéshez.
(Szponzorált tartalom)