keresés menü

Milyen egy jó reklámplakát?

A reklámplakátok a mai napi fénykorukat élik, hiszen egy kis kreativitással és frappáns szöveggel olyan lehetőséget adunk magunknak a hirdetésre, amely ösztönzi a közönséget a vásárlásra.

Fontos, hogy mindig ott legyünk a figyelem középpontjában, hogy ne vesszünk el, hogy felkeltsük az érdeklődést a termék vagy a szolgáltatás iránt. Nehéz kérdés azonban, hogyan kezdhetjük el a folyamatot, és milyen formában érdemes megkezdeni a tervezést, a reklámplakát létrehozását. Ebben a cikkben bemutatunk pár lehetőséget ezzel kapcsolatban.

Egy jó reklámplakát ötletes és egyedi

Amikor a különleges reklámplakátok jönnek szóba, akkor sokan azonnal valamelyik nagy cég reklámja jut eszünkbe. Pedig valljuk be, hogy ezek a vállalatok rengeteg pénzt fektettek abba, hogy az adott reklámkampányt megalkossák. A Plakát Nyomda reklámplakátjaival azonban bárkinek lehetősége van igazán ütős és sikeres marketingkampányt létrehoznia.

Mielőtt azonban belevágunk a grafika megalkotásába, érdemes tanulmányozni a nagyok alkotásait, ihletet meríteni belőle, inspirálódni, hiszen ez sokat fognak segíteni abban, hogy vonzó és világos plakátot tervezzünk meg. Néhány esetben egy figyelemfelkeltő szlogen, egy okos szójáték remek választás lehet, hogy emlékezetessé tegyük a céget, hogy cselekvésre ösztönözzük az embereket.

Elterjedt és modern megoldás a QR-kód használata, amit az érdeklődőknek csak be kell szkennelni, így érik el a bővebb információkat az adott termékről vagy szolgáltatásról.

Milyen méretben gondolkodhatunk?

Mindenekelőtt nem mindegy, hogy hol és milyen gyakorisággal használnánk a plakátot. Számtalan lehetőségünk van, hiszen léteznek termékek A4-es-től kezdve, egészen óriásplakátokig. Az, hogy a cégünk számára mi az ideális, függ attól, hogy milyen hatást szeretnénk vele elérni.

A tapasztalatok szerint a kisebbeket inkább a közösségekben használják, míg promóciós célokra már a közepeseket részesítik előnyben. Az óriásplakátokat pedig nagyobb eseményekre, kitelepülésekre viszik magukkal, ahol fontos a figyelemfelkeltés, amit ezzel a mérettel könnyen el is érhetünk. Ezeknél bőven akad felület a grafika számára, a különféle elemek, szövegek elhelyezésére.

A papír súlya

Bár sokan bele sem gondolnak, de rengeteget számít a papír súlya. A reklámplakátokat általában olyan papírtípusokból készítik, amelyek súlya körülbelül 130 és 350 g/m2 között vannak. Ideális választás a 150 g/m2-es változat, hiszen ez már vastagabb, tartósabb, így bírni fogja a kültéri használatot is. Mindez persze attól függ, hogy mennyire gyakran használjuk és hova helyeznénk ki azt.

Aki ezt választja, annak érdemes laminálnia, hogy még hatásosabb eredményt érhessen el vele. A laminálás ráadásul extra tartósságot eredményez, amivel pénzt spórolhatunk meg a vállalkozás vagy a cég számára.

(Szponzorált tartalom)