Ha most gondolkodik új weboldal létrehozásában, vagy le szeretné cserélni a régit, egy sor döntést kell meghoznia. Ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből, nem elég egy átlagos, összetákolt honlapot összedobni, kell valami többlet.
Ehhez viszont tervezni kell, sok dolgot át kell gondolni, hogy a weblap tényleg olyan legyen, amely megragadja a látogatókat, és ne csak ki lehessen pipálni a fejlesztést, mint egy elvégzett feladatot. Ezeket a döntési szempontokat gyűjtöttük egy csokorba.
Milyen információk szükségesek a tervezéshez?
Az előkészítési szakaszban jó néhány adatra szükség lesz ahhoz, hogy megalapozott döntést tudjon hozni:
Ha nehéz Önnek ezekre a kérdésekre választ adnia, kérjen szakértői segítséget a Toptarget Online Marketing Ügynökség csapatától.
Melyek a legfontosabb tervezési feladatok?
Ha a fenti információkat már tudjuk, továbbléphetünk a tervezésre:
1. Mi a weboldal fő célja?
Léteznek olyan weblapok, amelyek egy márka ismertségét szeretnék növelni, vannak olyanok, amelyeknek célja a célközönség folyamatos edukálása és vannak például a webshopok, amelyeknél a termékértékesítés áll a fókuszban.
2. Mi legyen a weboldal domainneve?
Milyen név az, ami kifejező, összhangban áll a fő céllal, könnyen megjegyezhető, kapcsolatban van a vállalkozás tevékenységével?
3. Milyen felhasználói élményeket fog az oldal nyújtani?
Azzal lehet a legjobban kitűnni a tömegből, ha a megcélzott közönségnek a legjobb élményt nyújtjuk, a legjobban kiszolgáljuk.
4. Melyek a legfontosabb kulcsszavak?
A kulcsszókutatás fontos része a tervezésnek, mert akkor lesz sok látogató és konverzió az oldalon, ha az kiválasztott kulcsszavak magas relevanciát mutatnak a weboldalunk tartalmával, így könnyebben előre tudunk kerülni a keresőmotorok találati listáin.
5. Milyen design szolgálja leginkább a célokat?
Az ma már alapvető, hogy reszponzív design szükséges, tehát a weboldalnak bármilyen eszközön jól kell megjelennie. A weboldal színeinek és egyéb design elemeinek harmóniában kell lennie a logóval, a cég színeivel és a mondanivalóval. A jó felbontású, szemet gyönyörködtető fotók is rendkívül fontosak.
6. Milyen szempontokat kell még a fejlesztőknek szem előtt tartani?
A design elemeken kívül meg kell tervezni a legfontosabb akciógombokat, az elvárt gyorsaságot és működést.
7. Milyen mérőszámokkal lehet a cél elérését mérni?
A mérésekre szükség van ahhoz, hogy tudjuk, elértük-e a kitűzött célt.
Összegzés
Tervezés nélkül vagyonokat költhet a webfejlesztésre, a legfontosabb, hogy gondolja át, mit vár el a honlaptól, milyen marketingeszközökkel lehet ezt a célt elérni.
(Szponzorált tartalom)