keresés menü

Milyen döntéseket kell a weboldalfejlesztés előtt meghoznia?

Ha most gondolkodik új weboldal létrehozásában, vagy le szeretné cserélni a régit, egy sor döntést kell meghoznia. Ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből, nem elég egy átlagos, összetákolt honlapot összedobni, kell valami többlet.

Ehhez viszont tervezni kell, sok dolgot át kell gondolni, hogy a weblap tényleg olyan legyen, amely megragadja a látogatókat, és ne csak ki lehessen pipálni a fejlesztést, mint egy elvégzett feladatot. Ezeket a döntési szempontokat gyűjtöttük egy csokorba.

Milyen információk szükségesek a tervezéshez? 

Az előkészítési szakaszban jó néhány adatra szükség lesz ahhoz, hogy megalapozott döntést tudjon hozni: 

  1. Ki a célközönség? 
  2. Hol van a célközönség legtöbbet jelen?
  3. Kik a konkurensek?
  4. Hol hirdetnek a versenytársak?
  5. Milyen kulcsszavakra hirdetnek a versenytársak?
  6. Milyen költségekre és bevételekre lehet számítani?

Ha nehéz Önnek ezekre a kérdésekre választ adnia, kérjen szakértői segítséget a Toptarget Online Marketing Ügynökség csapatától.

Melyek a legfontosabb tervezési feladatok?

Ha a fenti információkat már tudjuk, továbbléphetünk a tervezésre:


1. Mi a weboldal fő célja?

Léteznek olyan weblapok, amelyek egy márka ismertségét szeretnék növelni, vannak olyanok, amelyeknek célja a célközönség folyamatos edukálása és vannak például a webshopok, amelyeknél a termékértékesítés áll a fókuszban.

2. Mi legyen a weboldal domainneve?

Milyen név az, ami kifejező, összhangban áll a fő céllal, könnyen megjegyezhető, kapcsolatban van a vállalkozás tevékenységével?

3. Milyen felhasználói élményeket fog az oldal nyújtani?

Azzal lehet a legjobban kitűnni a tömegből, ha a megcélzott közönségnek a legjobb élményt nyújtjuk, a legjobban kiszolgáljuk.

4. Melyek a legfontosabb kulcsszavak?

A kulcsszókutatás fontos része a tervezésnek, mert akkor lesz sok látogató és konverzió az oldalon, ha az kiválasztott kulcsszavak magas relevanciát mutatnak a weboldalunk tartalmával, így könnyebben előre tudunk kerülni a keresőmotorok találati listáin.

5. Milyen design szolgálja leginkább a célokat?

Az ma már alapvető, hogy reszponzív design szükséges, tehát a weboldalnak bármilyen eszközön jól kell megjelennie. A weboldal színeinek és egyéb design elemeinek harmóniában kell lennie a logóval, a cég színeivel és a mondanivalóval. A jó felbontású, szemet gyönyörködtető fotók is rendkívül fontosak.

6. Milyen szempontokat kell még a fejlesztőknek szem előtt tartani?

A design elemeken kívül meg kell tervezni a legfontosabb akciógombokat, az elvárt gyorsaságot és működést.

7. Milyen mérőszámokkal lehet a cél elérését mérni?

A mérésekre szükség van ahhoz, hogy tudjuk, elértük-e a kitűzött célt.

Összegzés

Tervezés nélkül vagyonokat költhet a webfejlesztésre, a legfontosabb, hogy gondolja át, mit vár el a honlaptól, milyen marketingeszközökkel lehet ezt a célt elérni. 

(Szponzorált tartalom)