keresés menü

Miért és hogyan létesítsünk boltot a Facebookon?

A Facebook hihetetlen mértékben vált az életünk részévé. Lehet hírcsatorna, címjegyzék, baráti találkozóhely, hirdetési platform vagy videokonferencia-alkalmazás, de ma már akár online bolt is lehet! Ez a közösségi média platform vezető helyen áll az online vállalkozások teljes bevételét illetően. A világ lakosságának nagyjából 16%-a naponta legalább egyszer bejelentkezik az oldalra, így egyáltalán nem mellékes, hogy azt a közönséget mivel tudjuk megfogni.

Miért érdemes Facebook shopot létesíteni?

Az e-kereskedelemben a legtöbben csak a webshopos eladásokra fókuszálnak, pedig óriási potenciál rejlik a Facebook boltokban is, a következők miatt:

  • Havonta 2,8 milliárd aktív felhasználó
  • A felhasználók átlag 130 baráttal rendelkeznek, akikkel megosztják vásárlási élményeiket
  • Az emberek 40%-a használja a közösségi oldalakat, amikor online vásárol
  • A kosár értéke 7-10%-kal magasabb a Facebookon keresztül
  • A Facebook üzletekben a tranzakciók száma havonta 10%-kal növekszik
  • Egyes vállalkozások számára az eladások 20%-a a Facebook üzletén keresztül történik

Előkészítő műveletek

Sokféle beállításra lehet szükség, ha Facebook shopot szeretne létrehozni, ezek közül néhány elengedhetetlen, míg mások opcionálisak:

  • Vállalkozáskezelő regisztráció és kezdő beállításai
  • Domain ellenőrzés
  • Személyek, jogosultságok hozzáadása
  • A vállalkozáskezelő és az oldalak összekapcsolása
  • Követőkódok beállítása
  • Hirdetési fiókok beállítása

A bolt kialakításának lépései

Az előkészítés után következhetnek a létrehozás lépései: 

  1. Vásárlás típusra kell állítani a sablont, az alapsablon helyett
  2. Fizetési opciók beállításai – még nem lehet közvetlenül a Facebookon fizetni, ezért a fizetés másik webhelyen beállítást kell választani.
  3. Termékkatalógus feltöltése – egyesével vagy csoportosan is fel lehet tölteni a termékeket a katalógusba.
  4. Alapértelmezett CTA átállítása – kattintásra ne a Facebook áruházba navigáljon, hanem a normál webshopba.
  5. Kereskedelemkezelő testreszabása – dizájnelemek módosítása, statisztikák áttekintése, a Facebook bolt teljesítményének elemzése, hirdetéskezelővel való kapcsolat létrehozása.

Ha segítségre van szüksége a bolt kialakításával kapcsolatban, kérjen konzultációt a webáruház bérléssel foglalkozó Unas szakembereitől!

Összegzés

Ne mondjon le erről a remek lehetőségről, hogy új vásárlókkal gyarapítsa a webshopjában vásárlókat. Csak röviden soroltuk fel a beállítási lehetőségeket, a szükséges lépéseket, de ez nem szabad, hogy elriassza Önt az áruház létrehozásától. A helyzet nem annyira bonyolult, mint amilyennek látszik. Ha véletlenül nem sikerül elsőre beállítani, akkor később még lehet módosítani ezeket. Sok sikert!

(Szponzorált tartalom)