Weboldal-tulajdonosként bizonyára hallottál már arról, hogy a keresőoptimalizálás komoly segítséget jelent a vállalkozások számára a keresők találati listáin való előrejutásban, az organikus forgalom és ezáltal a bevételek növelésében.
A keresőmotorok az interneten összegyűjtött rengeteg adat, adathalmaz kategorizálása révén adatbázist építenek, amelyből a felhasználók számára a keresések alkalmával találatokat jelenítenek meg. A rendszerezést, megjelenítést saját algoritmus szerint végzik, ezért is létezik több keresőóriás, amelyek közül a Google kiemelkedő jelentőségű.
A keresőmotorok nélkülözhetetlenné váltak
A World Wide Weben, vagyis a világhálón töméntelen információ található, amelyeket a webböngészők, a keresőmotorok segítségével érhetnek el a felhasználók, ezek jelenítik meg az egyes weboldalakat. A keresés minősége alapján a legnépszerűbb keresőrendszer a Google, amelybe a bekerülés a Google keresőoptimalizálás segítségével lehetséges.
A találati listára nem, azonban az értékes, vagyis a felhasználók számára megjelenített lista élére kerülni nehéz, az szükséges hozzá, hogy a keresőóriás a megfelelő helyen és megfelelő időben jelenítse meg a weboldalunkat a látogatók számára. Ennek alapja a releváns keresés, amelynek bázisául a kulcsszavak, illetve az ezekre optimalizált tartalmak szolgálnak. A SEO az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze, mely 3 alappillére épül: a technikai, az on-site és az off-site SEO-ra.
Kis keresőmotor történelem
Bár a keresőoptimalizálás fiatal jelenség, születése az 1990-es évek elejére tehető, az adatok gyűjtésének, rendszerezésének és mindenki számára elérhetővé tételének gondolata a második világháborút követően merült fel először.
Az első keresőmotornak tekinthető, 1993-ban megalkotott Archie-t az üzleti céloknak megfelelően formálták, ebből születtek az első valódi keresőmotorok, mint a Wandex, majd az AltaVista, a Yahoo és az InfoSeek. 1998-ban lép a színre az akkor még Backrubnak nevezett Google, majd 2009-ben a Bing.
Az internetes keresésben népszerű keresőmotorokkal egyidejűleg jelent meg maga a keresőoptimalizálás, miután a honlaptulajdonosok ráébredtek az ebben rejlő üzleti potenciálra.
Az online jelenlét növekvő fontossága
Az interneten elérhető információk sokasodása, azok minőségi rendszerezése hozta meg a Google sikerét, ugyanis a keresőóriás felismerte, hogy a reklám, a találatok kulcsszavak alapján történő manipulálása nem mehet a minőségi tartalom rovására. A Google algoritmusa már nemcsak a kulcsszavakat, hanem egyéb tényezőket is figyelembe vett a weboldalak, a találatok rangsorolásakor, így alkotta meg a jóindulatú keresőoptimalizálást.
Az algoritmusok folyamatos változása a SEO-ra is hatással van, de mindmáig megőrizte eredeti célját, vagyis a felhasználók számára a legrelevánsabb tartalmat nyújtja. A Google ma már egyre inkább a felhasználók szándékait igyekszik kitalálni, és a szokások változásának megfelelően a mobil eszközökre és a helyi keresésekre fókuszál.
(Szponzorált tartalom)