Az e-kereskedelem egyre csak feljebb ívelő népszerűségének köszönhetően az online hirdetések szerepe még sosem volt ennyire fontos. A SEM, azaz keresőmarketing egy remek lehetőséget nyújt arra, hogy népszerűsítsük termékeinket, szolgáltatásainkat.
A keresőmarketing lényege, hogy fizetős hirdetések segítségével hirdessük vállalkozásunkat a keresőben. Ennek során olyan kulcsszavakra licitál a hirdető, amelyek akkor jelennek meg, ha egy felhasználó rákeres.
De vajon mit érdemes még róla tudni, és miért olyan fontos marketing szempontból? Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat!
SEM vagy SEO? Nem mindegy!
Aki egy kicsit is foglalkozott már online marketinggel, egészen biztosan hallotta a SEO, illetve SEM kifejezéseket. Az előbb már tisztáztuk, mi is az a SEM, de érdemes meghatározni, miben különbözik a SEO-tól, hiszen ezt gyakran össze szokták keverni.
Bár mindkettő az online marketing része, működési elvük teljesen más. A SEO a forgalom terjesztésére szolgál, ezzel szemben a keresőmarketing fizetett keresési kampányokra utal. Utóbbi legnagyobb előnye, hogy ezek a hirdetések költséghatékony módon segítik elő a konverziókat azáltal, hogy a kereső legtetején jelennek meg a megadott kulcsszavakra.
A keresőmarketing másik előnye, hogy míg a SEO-nak több időre van szüksége, hogy a kívánt eredményeket hozza, addig a fizetett hirdetések egyből működnek. Természetesen ehhez szükség van arra, hogy a Google hirdetés beállítása szakértők keze által történjen.
Hogyan lehet sikeres a keresőmarketing?
A sikeres SEM egyik feltétele a precíz kulcsszókutatás. Minél relevánsabb kulcsszavakat használunk a hirdetésekre, annál nagyobb bevételre tehetünk szert anélkül, hogy túlzottan elszállnának a költségeink.
Ha ez megvan, akkor meg kell adnunk a maximális ajánlatot. Ez nem mást jelent, mint azt az összeget, amelyet hajlandóak vagyunk kifizetni egyetlen kattintásért. Ez kulcsszavanként eltérő összeget is jelent. A gyakran használt kulcsszavakra sokan keresnek rá, ám nagyobb összeget kell beállítani ahhoz, hogy megnyerjük a licitet, azaz a mi hirdetésünket dobja fel a kereső. A ritkán használt kulcsszavak hátránya ezzel szemben az, hogy kevesebben keresnek rá, ám alacsonyabb költséggel számolhatunk ebben az esetben.
További hasznos tippek
Ha szeretnél ennél is sikeresebb lenni a keresőmarketingben, akkor hoztunk még néhány hasznos tippet, amelyet érdemes megfogadni:
(Szponzorált tartalom)