keresés menü

Mi is az a keresőmarketing?

Az e-kereskedelem egyre csak feljebb ívelő népszerűségének köszönhetően az online hirdetések szerepe még sosem volt ennyire fontos. A SEM, azaz keresőmarketing egy remek lehetőséget nyújt arra, hogy népszerűsítsük termékeinket, szolgáltatásainkat. 

A keresőmarketing lényege, hogy fizetős hirdetések segítségével hirdessük vállalkozásunkat a keresőben. Ennek során olyan kulcsszavakra licitál a hirdető, amelyek akkor jelennek meg, ha egy felhasználó rákeres. 

De vajon mit érdemes még róla tudni, és miért olyan fontos marketing szempontból? Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat! 

SEM vagy SEO? Nem mindegy!

Aki egy kicsit is foglalkozott már online marketinggel, egészen biztosan hallotta a SEO, illetve SEM kifejezéseket. Az előbb már tisztáztuk, mi is az a SEM, de érdemes meghatározni, miben különbözik a SEO-tól, hiszen ezt gyakran össze szokták keverni. 

Bár mindkettő az online marketing része, működési elvük teljesen más. A SEO a forgalom terjesztésére szolgál, ezzel szemben a keresőmarketing fizetett keresési kampányokra utal. Utóbbi legnagyobb előnye, hogy ezek a hirdetések költséghatékony módon segítik elő a konverziókat azáltal, hogy a kereső legtetején jelennek meg a megadott kulcsszavakra. 

A keresőmarketing másik előnye, hogy míg a SEO-nak több időre van szüksége, hogy a kívánt eredményeket hozza, addig a fizetett hirdetések egyből működnek. Természetesen ehhez szükség van arra, hogy a Google hirdetés beállítása szakértők keze által történjen. 

Hogyan lehet sikeres a keresőmarketing? 

A sikeres SEM egyik feltétele a precíz kulcsszókutatás. Minél relevánsabb kulcsszavakat használunk a hirdetésekre, annál nagyobb bevételre tehetünk szert anélkül, hogy túlzottan elszállnának a költségeink. 

Ha ez megvan, akkor meg kell adnunk a maximális ajánlatot. Ez nem mást jelent, mint azt az összeget, amelyet hajlandóak vagyunk kifizetni egyetlen kattintásért. Ez kulcsszavanként eltérő összeget is jelent. A gyakran használt kulcsszavakra sokan keresnek rá, ám nagyobb összeget kell beállítani ahhoz, hogy megnyerjük a licitet, azaz a mi hirdetésünket dobja fel a kereső. A ritkán használt kulcsszavak hátránya ezzel szemben az, hogy kevesebben keresnek rá, ám alacsonyabb költséggel számolhatunk ebben az esetben. 

További hasznos tippek

Ha szeretnél ennél is sikeresebb lenni a keresőmarketingben, akkor hoztunk még néhány hasznos tippet, amelyet érdemes megfogadni: 

  • A hirdetési szöveg nagyban meghatározza a hirdetés sikerességét. Mindig törekedjünk arra, hogy figyelemfelkeltően, ám érthetően fogalmazzunk! Ne hagyjuk le a CALL-TO-ACTION részt, azaz ösztönözzük valamilyen konkrét cselekvésre a felhasználókat. 
  • A kulcsszavakat építsük be a szövegbe is, hiszen ezek segítenek felkelteni a felhasználók figyelmét. 
  • Lehet akármennyire szuper a hirdetésünk, ha az érkezési oldal, a weboldal nem megfelelő, akkor nem lesz belőle konverzió, azaz feleslegesen költjük a pénzt. Érdemes szakértő segítségét kérni abban is, hogy a weboldalunk vajon megfelel-e a kritériumoknak.

(Szponzorált tartalom)