keresés menü

Mi az a ChatGPT és mitől lett ennyire népszerű téma?

Ebben a cikkben a ChatGPT kapcsán szeretnénk tiszta vizet önteni a pohárba. Pláne annak fényében, hogy képletesen szólva a csapból is ez a téma folyik az elmúlt 3-4 hónapban. 

Részletezni fogjuk a fogalom lényegét, hogy aztán a hasznosításában rejlő fantasztikus lehetőségek ismertetésére is rátérjünk.

Egész pontosan mi is az a ChatGPT?

Lényegét tekintve egy AI, vagyis mesterséges intelligencia. Aminek az egyik legfőbb hozzáadott értéke, hogy teljesen valósághű kommunikációt lehet folytani a segítségével. Laikusként szinte fel sem tűnik, hogy nem egy hús-vér emberrel beszélgetünk.

A legfontosabb kérdés persze, hogy miképp a MiniCRM a marketing automatizálás eszközeként tud többek között hasznosulni egy cég működésében, vajon a ChatGPT-t milyen hasonló úton és módon lehet hasznosítani?

Tekintve, hogy már-már emberi kommunikációs képességekkel rendelkezik és mondhatni  nincs olyan kérdés vagy feladat, aminek ne lenne képes a professzionális értelmezésére és végrehajtására. 

Hogy vált lehetővé a mesterséges intelligencia ennyire magas szintű tudása?

Egy hosszú-hosszú tanulási folyamatnak köszönhetően, illetve az úgynevezett big data tudatos implementálásával. A ChatGPT online fórumokból, közösségi médiából, könyvekből és a beszélt nyelvekből gyűjtötte a tudást, miközben emberi trénerek is foglalkoztak vele.

Ennek tudható be, hogy egyrészt elképesztően mély a tudása, miközben képes  felismerni és megtanulni az emberi beszéd mintázatait és logikáját. Innentől kezdve belegondolni is libabőrt jelentő élmény, mekkora potenciál rejlik a hasznosításában.

Szinte borítékolható, hogy az AI sok egyéb terület mellett az  internetes kereséseket is teljesen át fogja formálni a következő években. Amit most kulcsszavak formájában keresünk, azt a mesterséges intelligencia könnyebben és kényelmesebben teheti elérhetővé számunkra.

Milyen hasznosítási lehetőségeket jelenthet a ChatGPT a cégek számára?

Az egyik lehetséges hasznosítás az adatfeldolgozás, mivel az AI az adatokat nagyságrendekkel hatékonyabban képes feldolgozni, mint azt emberi munka bevetésével egyáltalán elképzelni lehet.

Hasonlóképp komoly szintlépést jelenthet az ügyfélszolgálati folyamatok területén történő alkalmazás. Tekintve az AI tanulási gyorsaságát és most meglévő tudását, néhány éven belül akár a teljes céges e-mailezést is bátran rá lehet bízni.

Ami pedig a tartalmak előállítását illeti, a felület már most képes hozni egy junior tartalomkészítő szintjét. Persze nem árt ellenőrizni a munkáját, de nagyjából 60-80%-os szinten már sokféle területen képes a tartalmak előállítására.

Könnyen lehet a fentiek olvasatában, hogy valóságos forradalom bontakozik ki a szemünk láttára. Érdemes tehát figyelemmel követni a fejleményeket és megvizsgálni a hasznosítás lehetőségeit.

(Szponzorált tartalom)