keresés menü

Mi a landing page jelentősége?

Akinek weboldala van, az már tisztában van a landing page jelentésével, aki viszont még csak most tervezi egy webshop indítását, annak célszerű gyorsan megbarátkozni vele. Miért? Mert lényegében ezen áll, vagy bukik az üzletének sikeressége, a honlapjának látogatottsága.

Alapvető elemnek minősül

A landing page (magyarra fordítva a landoló oldal) a weboldal azon oldala, ahova megérkezik a látogató, aki egy linkre, hirdetésre kattintott. Ennek kialakítása a Webáruház készítés áraknál is a webshop készítésének elmaradhatatlan része, konkrét céllal hozzák létre.

Ez a cél nem más, mint az, hogy a látogató figyelmét, érdeklődését felkeltsük, és rábírjuk arra, hogy azt csinálja, ami miatt a landoló oldal lényegében létrejött. Ez lehet például a vásárlás, hírlevélre feliratkozás vagy a közösségi médiában történő megosztás.

Fontos a tartalom és a design

Mivel a landing page célja, hogy a látogatókat vásárlókká, ügyfelekké alakítsa, ezért amennyiben speciális hirdetéseket, akciókat indítasz, akkor célszerű ezeknek külön-külön, egyedi, optimalizált landoló oldalt készíteni. Sőt, a címét is úgy kell kitalálni, hogy a látogatókat cselekvésre késztesse.

Nagyon fontos az első benyomás, ezért a marketing kampányok, hirdetések során ezen landoló oldalak kulcsfontosságú szerepet kapnak. Egyedi designjuknak köszönhetően a látogatóknak kiváló felhasználói élményben lesz részük – kedvet kapva a vásárlásra. Gyakori eljárás, hogy a landing page nem, vagy csak kicsit hasonlít magára a webáruházra. Amennyiben új designt akarsz tesztelni, esetleg egy teljesen új célközönséget szeretnél megcélozni, akkor erre az egyedi landing oldal jó megoldást nyújt.

Egy landing page elkészíthető különböző változatokban is

Egy kampányon belül a különböző célközönségek részére akár különböző landing oldalak is elkészíthetőek. Például, ha vannak olyan termékeid, melyek fiatalok és idősek számára is hasznosak, akkor el lehet készíteni a landing oldalt tegező és magázó hangvételben is. 

Növelni lehet a konverziót

A fizetett hirdetések során jellemzően a kategória oldalakra, termékoldalakra irányítják a látogatókat, azonban ezeket az oldalakat nem lehet az aktuális hirdetésekhez igazítani. A landoló oldalakkal azonban maximalizálni lehet a konverziókat, és növelni lehet a kampányok teljesítményét. 

Alapszabály, hogy ezeket mindig úgy készítsd el, hogy tükrözzék azokat az információkat, amiket az érdeklődők a hirdetésben látnak. Mondjuk, ha terméket hirdetsz, akkor a termék köré épüljön fel az adott oldal is, viszont ha egy szolgáltatást, akkor a szolgáltatás köré. Itt aztán már nem lehetnek zavaró tényezők: egy céljuk van, hogy vásárlásra, feliratkozásra ösztönözzék a látogatókat. 

A landing oldalak előnyei

A teljesség igénye nélkül soroljuk a legfontosabbakat:

  • Javítják a keresőoptimalizálás eredményeit.
  • Könnyen tesztelhetőek.
  • Segítenek a hírlevél címlistájának bővítésében.
  • Növelik a konverziót.
  • Segítenek a vásárlók számának emelésében.

Ezek a különálló oldalak nélkülözhetetlen részei a weboldalaknak – ne felejtkezz meg róluk!

(Szponzorált tartalom)

Tűz tartalom 🔥