Milyen formában hozhat megtérülést egy vállalkozás életében a CRM rendszer használata? Milyen úton és módon jelenthet hasznot, ha döntést hozunk a CRM gyakorlatban történő hasznosítása mellett?
Fontos kérdések ezek, a cikkben pedig a részletes válaszokat is meg fogjuk adni rájuk, gyakorlati szemszögből természetesen.
Egy praktikus financiális tipp a cégek tartós növekedéséhez
A bizonytalan gazdasági helyzetre és a devizaárfolyamok erőteljes ingadozására reagálva sok cégnél kezdtek költségcsökkentésbe. Nem mindegy viszont, hogy az ebben a formában megtakarított pénzeket mire sikerül fordítani.
Ha továbbra is a tartósan profitábilis működés, illetve lehetőség szerint a növekedés a célunk, akkor nyerő stratégia lehet a bevételeket olyan informatikai és egyéb beruházásokra fordítani, amelyek segítségével növelhető az értékesítési tevékenység hatásfoka.
Egy korszerű CRM rendszer – mint a marketing automatizálás eszközeként hasznosuló MiniCRM – bevezetése kiváló példát jelenthet az ilyen jellegű megoldásokra. Rögvest rátérünk annak a részletezésére is, hogy ezáltal milyen hozzáadott érték keletkezhet a vállalkozáson belül.
Egy CRM rendszer a következőképp válhat a vállalkozások hasznára
Ha már a cikket a költségcsökkentés témakörével indítottuk, akkor érdemes kiemelnünk, hogy egy modern CRM rendszer segítségével hatékonyan kontrollálhatók a sales jellegű költségek. Méghozzá olyan formában, hogy közben a rendelkezésre álló üzleti információ naprakész lesz.
A kiadások mellett eredményesen ellenőrizhetők a folyamatok is, miközben minimalizálni lehet a kintlévőségeket, köszönhetően a beépített automatizmusoknak. Ez már eleve hozzáadott érték, de egy CRM rendszer ennél is komolyabb hasznot termelhet idővel.
Például olyan formában, hogy hatékonyan segítheti elő a vásárlók és az ő szokásaiknak a megismerését. Hogy aztán ezekhez mérten legyen alakítható a marketing stratégia céges szinten.
A CRM rendszer vállalati használatának további előnyei
CRM rendszerrel nemcsak azon vevők érhetők el kiemelt hatékonysággal, akik rendszeresen vásárolnak tőlünk. Akár célzott automatizmusokkal kommunikálhatunk azon vevők irányába is, akik hosszabb ideje nem vásároltak, így újbóli aktivitásra motiválhatjuk őket.
Ami további hasznot jelenthet, hogy a kommunikáció formája egészen sokféle lehet. Akár beállíthatunk automata email vagy SMS sorozatokat is, amelyek plusz munka nélkül, óramű pontossággal érhetnek el a címzettekhez.
Sőt, a CRM rendszer a telefonhívások vagy az online találkozók esedékességéről is értesíthet bennünket. Méghozzá olyan emlékeztetők formájában, amelyek könnyedén szinkronizálhatók a naptáralkalmazásokkal.
Ezáltal biztosak lehetünk benne, hogy egyetlen fontos teendő sem merül majd indokolatlanul feledésbe.
(Szponzorált tartalom)