keresés menü

Ilyen marketingesre vágynak a munkaadók

Bár az innovációk és a piaci kihívások szinte minden szakmára hatással voltak, de a marketingesekére különösen. Manapság ugyanis ebben a pozícióban már nem elég a kiváló kommunikációs és értékesítői képesség, illetve a digitális csatornák kezelésében való jártasság, hanem otthon kell lenni a projektmenedzsmentben is.

Ezen pedig mi egy cseppet sem csodálkozunk, hiszen ezek a szakemberek folyamatosan fejlődő és a piaci igényekhez mindig igazodó márkákat, termékeket, illetve szolgáltatásokat népszerűsítenek, amelynek köszönhetően a feladatok is egyre inkább összetettebbé válnak, inkább projektszerűen működnek.

A pszichológiai ismeretek is fontosak

A Kecskemétállás https://kecskemetallas.hu/allasok/marketing-media-ujsairas-pr aloldalán hirdető munkáltatók többsége a pszichológiai ismeretek meglétét és azok alkalmazásának képességét is fontosnak tarja a marketing szakember esetében, akár hirdetéskezeléssel, akár SEO-val, akár marketingautomatizációval foglalkozik. 

Ezáltal ugyanis képes lesz megérteni, hogy az emberek hogyan gondolkodnak és mi vezérli őket, amelynek köszönhetően sokkal vonzóbbá tudják tenni a tartalmakat számukra. A több látogató pedig nagyobb esélyt jelent a konverzióra.

Mit tehetünk a marketinges karrierünk elindítása érdekében?

Ha a fentebb említett tulajdonságok mindegyikével rendelkezünk, akkor először is azt kell eldöntenünk, hogy mely terület vagy területek azok, amik érdekelnek minket. A marketing ugyanis egy elég tág fogalom.

Ha például ez a szövegírás, akkor valószínűleg már ott lapulnak a számítógépünkön vagy a neten a saját írásaink, a könyvespolcok pedig rogyásig vannak könyvekkel. Így pontosan tudni fogjuk majd, hogy az ismereteink fejlesztéséhez egy copywriter kurzus elvégzésére van szükség.

De az ilyen tanfolyamokból manapság már nagyon sokféle érhető el, amelyek nem mindegyike fektet nagy hangsúlyt a gyakorlati oktatásra. Érdemes tehát résen lenni a választásnál, hogy valóban használható tudást szerezhessünk, amellyel a tarsolyunkban nagyobb esélyünk nyílik egy nyitott pozíció sikeres megpályázására. 

Emellett érdemes még a nyelvtudásunkat is erősíteni, hiszen a vállalatok és az ügynökségek tevékenysége sokszor szorosan kapcsolódik a külföldi partnerekhez. Ezért is alkalmaznak elsősorban angolul tudó munkatársakat.

Végül beszéljük át, milyen fizetésre számíthatunk!

Ha megnézzük az elmúlt néhány év statisztikáit, akkor láthatjuk, hogy a marketinges egy hiányszakma. Körülbelül 1000 üres állás található a területen, így bőven válogathatunk az állásajánlatok vagy a projektmunkák között, és még a bérre sem lesz panaszunk.

A marketing, reklám, PR iparágban dolgozóknál ugyanis a fizetési sáv Magyarországon 324 ezer forinttól 839 ezer forintig terjed (legmagasabb átlag, a maximum érték ennél magasabb). Magasabb bérre egyébként szinte minden esetben az ügynökségeknél és a startupoknál számíthatunk.

(Szponzorált tartalom)