Ha hatékonyan szeretnénk értékesíteni termékeinket vagy szolgáltatásainkat a weboldalunk segítségével, akkor ahhoz egy profin kivitelezett landing page-re lesz szükségünk. Mai cikkünkben ehhez adunk néhány tippet, így ha érdekel a téma, akkor tarts velünk!
Mi lehet a célkitűzés?
Egy landing page-t általában olyan céllal hozunk létre, hogy a látogató valamilyen módon konvertáljon. Ez nem csak vásárlás formájában tud megtörténni, lehet akár egy hírlevélre való feliratkozás, egy ingyenes anyag letöltése vagy űrlap, esetleg kérdőív kitöltése is.
Ezek mind-mind azért lesznek fontosak számunkra, mert a segítségükkel a későbbiekben hozzátehetünk az értékesítési folyamatunkhoz. Ha a közösségi médiában is szeretnéd ezt megtámogatni, akkor nézz rá a SocialWings tartalomgyártás szolgáltatására, ahol szakértő segítséget kaphatsz!
Fontos kiemelni, hogy mindenképpen hozzunk létre egy új oldalt, hiszen a weboldalunk főoldala nem minden esetben felel meg erre a célra. Ide ugyanis általában hirdetésből fognak megérkezni a felhasználók, amelyet követően a webhelyen közel ugyanazzal az élménnyel kell találkozniuk, mint amit a Facebookon, vagy a Google-ben láttak.
Így érhetjük el azt, hogy olyan tartalmat szolgáltassunk számukra, ami érdekli őket, és amire nagy eséllyel konvertálnak.
Fontos a megfelelő felépítés
A landing page összeállítására minden esetben fordítsunk megfelelő figyelmet. Elengedhetetlen, hogy legyen benne ok-okozati összefüggés, ami végigvezeti az olvasót a szövegen. Ezen felül a kellő mennyiségű CTA (call to action), vagyis cselekvésre ösztönzés elhelyezésére is ügyeljünk.
Így tudjuk a látogatót arra buzdítani, hogy elvégezze azt amit várunk tőle. Sokszor nem is gondolnánk, hogy milyen kis apró részleten múlik a weboldalunk, illetve hirdetéseink sikeressége.
Ha hosszabb legörgethető változatot készítünk, akkor különösen fontos az, hogy jól fogyasztható legyen a szöveg. Próbáljuk meg kerülni a hosszú körmondatokat, inkább szabdaljuk szét jobban a mondanivalónkat.
Így nagyobb esély van arra, hogy a felhasználó végigolvassa a szöveget, és eljussanak hozzá azok az információk, amelyeket szeretnénk megosztani vele. Szintén elengedhetetlen a megfelelő formázás, illetve felsorolások alkalmazása, hiszen ezek átláthatóbbá, illetve esztétikusabbá teszik a szöveget.
Ügyeljünk a színvilágra!
A tartalom mellett a megjelenés is rendkívül fontos, hiszen ez is sokat hozzátesz az olvasóban kialakuló első benyomáshoz. Figyeljünk rá, hogy kellő mennyiségben használjunk képeket, illetve megfelelő kombinációban alkalmazzuk a színeket! Mindkét ismérv elengedhetetlen feltétele egy jól funkcionáló landing oldalnak.
A megálmodott mennyiségű konverziószám eléréséhez tehát egy megfelelően összerakott landing page-n át vezet az út. Amennyiben te is szeretnéd növelni az értékesítéseid vagy lead-jeid számát, akkor érdemes követned ezeket a tanácsokat. Adj el te is a weboldalad segítségével, és pörgesd fel a bizniszed!
(Szponzorált tartalom)