keresés menü

Hogyan változik a kifejezésegyezés kulcsszóegyezési típus 2021-ben?

Ma már közismert, hogy a Google keresőmotorja mesterséges intelligenciát használ, hogy a keresések és a releváns találatok minél pontosabban találkozzanak egymással. A kifejezésegyezés kulcsszó egyezési típussal egy ideje már a többes számú és a ragozott alakban szereplő kulcsszó-kombinációkat is megtalálja a Google, sőt hamarosan már bármilyen sorrendben szerepelhetnek a beírt szavak a kulcsszó szövegében.

Változások a kulcsszóegyezési típusokban

Megmarad az “általános egyezés” és a “pontos egyezés”, megszűnik viszont az “általánosegyezés-módosító”, és a “kifejezésegyezés”. Utóbbi kettő egybeolvad és “frissített kifejezésegyezésként” lesz elérhető. A Google szerint mindez azért van, hogy nagyobb mértékű ellenőrzést és kiterjedtebb elérést tudjon biztosítani. A pontos egyezéssel szűkítheted az elérni kívánt célcsoportot, az általános egyezéssel tágíthatod, a kifejezésegyezést kombinálva az általánosegyezés-módosítókkal pedig egy köztes megoldást használhatsz. 

Az “általánosegyezés-módosító” és “kifejezésegyezés” egybegyúrásával a kívánt kereséseket megoldhatod a frissített kifejezésegyezés használatával anélkül, hogy nem kívánt keresésekre is megjelennél. Ha például utazásokat szervezel Budapestről Athénba, akkor olyan látogatókat szeretnél elérni, akik Görögországba készülnek Magyarországról. A megújult kifejezésegyezéssel el tudod érni azokat a felhasználókat, akik Budapestről Athénba szeretnének utazni, de a hirdetésed nem fog megjelenni azoknak a látogatóknak, akik Athénból utaznának Budapestre.

Mindez azt jelenti, hogy érdemes újratervezni az általános egyezésre és általánosegyezés-módosítókra épülő kampányokat, mert bár magyar nyelven ez a módosítás még nem lépett életbe, de nem kell rá sokat várni, és a gyorsabb reagálás – mint mindig – versenyelőnyt jelent. Ebben segítenek a Drive Online Marketing szakértői.

Tippek kulcsszóstratégiára

Az online marketing trendek mind abba az irányba mutatnak, hogy a cél a minél teljesebb ügyfélélmény biztosítása. Éppen ezért, amikor a kulcsszólistát állítod össze, akkor próbálj az ügyfelek fejével gondolkodni, az ő szóhasználatukra optimalizálni a keresést.

Kedvenc kulcsszó kombinációval kezdj el játszani úgy, hogy begépeled a kifejezést a keresőbe és utána végigmész az abc összes betűjén, például “faragott szék a,b,c…”. Ezzel új kifejezéseket gyűjthetsz a listádhoz.

Használd többet a kizárásokat, ha például kizárólag fenyőbútorokat árulsz, zárd ki a “faragott szék mahagóniból” kifejezéseket. 

Hozz létre hirdetéscsoportokat a hasonló kulcsszavaknak, hogy a hirdetés pontosabban célba találjon, relevánsabb tartalmat jeleníthessen meg a látogatóknak. A csoportosítás alapja lehet a termék, szolgáltatás vagy egyéb kategória.

(Szponzorált tartalom)