keresés menü

Hatékony toborzási módszerek

Mivel a toborzás nagy része manapság az online térben folyik, így már nem elég szimplán feltölteni egy álláshirdetést valamelyik nagyobb állásportálra, és hátradőlve várni a jobbnál jobb jelentkezőket, hanem bizony nekünk kell versenyezni értük.

Ezért is gondoltunk arra, hogy a mai cikkünkben bemutatunk néhány hatékony toborzási módszert, amelyekkel megkönnyíthetjük a kiválasztás folyamatát, és olyan jelölteket érhetünk el, akik jó eséllyel valóban megfelelőek az állás betöltésére.

Online toborzási módszerek

Ha szeretnék eljutni a megfelelő jelölthöz, akkor nekünk is ott kell hirdetni, ahol ő megfordul, például a különböző állásportálokon. 

De ne csupán a nagyobbakat célozzuk be, hanem érdemes számításba vennünk az itnav által üzemeltetett 200 db regionálisan célzott állásközvetítő oldalt is, amelyek a http://itnav.hu/allasoldalak/allasoldalaink-listaja/ linken keresztül érhetők el.

Ezek az oldalak ugyanis hatalmas adatbázissal rendelkeznek, így a rajtuk való hirdetésnek köszönhetően jelentős tömegeket tudunk gyorsan és viszonylag költséghatékonyan elérni.

Közösségi média

Akár egy idősebb, akár egy fiatalabb jelentkezőről van szó, a közösségi média valamely felületén biztosan regisztrálva van- legyen az akár a Facebook, vagy az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségre szert tevő LinkedIn.

Ezért is érdemes kihasználni ezeket a platformokat arra, hogy különböző hirdetési típusokkal, szűrhető feltételek alapján eljuttassuk a megüresedett pozíció hírét minél több potenciális jelölthöz. 

A LinkedIn különösen jó választás lehet, ha valamilyen speciálisabb szaktudású munkaerőre van szükségünk. De egyébként a használata rendkívül hasznos abból a célból is, ha a vállalkozás kapcsolati hálóját szeretnénk növelni.

Céges karrieroldal

Saját weboldal nélkül manapság már egyik vállalkozás sem tud boldogulni. Így érdemes az ebben rejlő potenciált kihasználni, és létrehozni rajta egy karrieroldalat is. Ezt mindig informatív és aktuális tartalommal kell megtölteni, hogy a jelentkezők el tudják dönteni,  jelentkezzenek-e az állásra vagy sem.

Végül jöjjön néhány offline toborzási módszer is!

Annak ellenére, hogy az álláskeresés nagy része átkerült az online térbe, még mindig akad néhány hatékony offline toborzási módszer is, amelyek nagy segítségünkre lehetnek a megfelelő jelölt megtalálásában.

Ilyenek lehetnek például az időnként megrendezésre kerülő állásbörzék, és a karrierexpók, de az ajánlói rendszer bevezetését is érdemes megfontolni. Az utóbbival ugyanis úgy juthatunk kvalifikált jelöltekhez, hogy közben ki sem kell tennünk a lábunkat a vállalkozás épületéből.

Bármelyik módszerre is esik majd a választásunk, fontos, hogy mielőtt véghez visszük, határozzuk meg kit is keresünk, vagyis milyen kompetenciákat, személyiségjegyeket és milyen szakmai végzettségeket, tapasztalatokat várunk el az ideális jelölttől!

(Szponzorált tartalom)