keresés menü

5 időtálló marketing eszköz

A marketing világa folyamatosan változik, és minden évben új kihívások elé állítja a vállalkozásokat. A sikeres cégek azonban mindig képesek lépést tartani az aktuális trendekkel, és hatékony marketing stratégiát dolgoznak ki, amely segítségével elérik a célközönségüket. Az alábbiakban összegyűjtöttük az 5 legfontosabb, időtálló online marketing eszközt, amelyeket vállalkozóként Neked is használnod kell 2023-ban!

Online vagy offline marketing?

15-20 évvel ezelőtt egy marketingesnek még nem kellett különösebb figyelmet fordítania a konverziókra és az átkattintási arányokra, hiszen a forgalom nagy részét hagyományos, offline marketing eszközökkel szerezte. Azóta viszont hatalmas változások mentek végbe a marketing területén, és a PR fő színtere az online tér lett – manapság már a névjegykártya is digitális!

2023-ban az offline eszközöket sok esetben már csak kiegészítőként használják a vállalkozások, hiszen az igazán nagy üzlet a digitális marketingben rejlik.

Minden online marketing digitális, de nem minden digitális marketing online

Mi a különbség a kettő között? Az online marketing a digitális marketing azon része, amely az interneten található tartalmakat foglalja magában. A digitális marketing pedig minden marketing anyagot magában foglal, amely elektronikus eszközön jelenik meg – tehát a LED reklámtáblák használata is a digitális marketing részét képezi.

Ha nem vagy jelen az online világban, láthatatlan maradsz!

  • A potenciális vásárlóidhoz vagy ügyfeleidhez online marketing nélkül már alig van lehetőséged eljutni. Ugyanis vásárlóként az első dolgunk, hogy a neten rákeresünk az adott termékre vagy szolgáltatásra, döntésünket pedig a keresgélés közben gyűjtött információk alapján hozzuk meg. Ezért is kiemelten fontos, hogy az egyes online marketing eszközöket komplexen használd, hiszen a célközönséged az általad közzétett információkat megismerve fog pozitív vagy éppen negatív véleményt alkotni rólad.

Nézzük, melyek az időtálló online marketing eszközök!

1. Írj minél több értékes tartalmat!

A minőségi tartalmak előállítása rendkívül fontos, hiszen a célközönséged a közzétett tartalmaid alapján ítéli meg a terméked vagy szolgáltatásod színvonalát. Hiába árulsz minőségi terméket vagy értékes szolgáltatást, ha a tartalmaid nem közvetítik ugyanezt a profizmust, garantáltan elriasztod a potenciális vásárlóid.

Milyen a jó tartalom?

  • Olyan, amit Te is szívesen fogyasztasz. Legyen szó cikkről, videóról vagy egyéb tartalomtípusról, az adott tartalomnak vagy szórakoztatnia kell, vagy értéket kell közvetítenie – a legjobb pedig, ha mindkettőt egyszerre teszi!

Milyen tartalmakkal hasíthatsz napjainkban?

  • Szöveges, egy-egy témát kiveséző tartalmak
  • Szórakoztató videók
  • Edukatív videók
  • Infografikák
  • E-könyvek
  • “Hogyan csináld” tartalmak
  • Esettanulmányok

2. Legyél a Google kereső első oldalán!

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, SEO) alatt a weboldalak különböző keresőmotorok organikus, azaz nem fizetett találatai között elért helyezéseinek javítását, erősítését értjük.

A SEO az alábbi 3 összetevőből áll: 

  1. Technikai SEO: célja, hogy az oldalad indexálható és feltérképezhető legyen a Google és egyéb keresőmotorok botjai által. Többek között ide tartozik a webhelytérkép feltöltése, illetve a biztonságos kapcsolat (HTTPS) megvalósítása is.
  2. Tartalom gyártása vagy optimalizálása: célja, hogy az oldaladon lévő tartalom megfeleljen a célközönséged és a keresők igényeinek. A tartalom legyen értékes és könnyen olvasható az emberek és az algoritmusok szemében egyaránt.
  3. Linképítés: célja, hogy az oldalad minőséginek és hitelesnek tűnjön a keresők, és ezáltal a felhasználók megítélésében is. Az egyik leghatékonyabb linképítési technika a vendégblogolás, amikor egy másik weboldalra írsz egy cikket, és abban helyezed el a saját weboldalad linkjét. Azonban a linkbeillesztés is remek linképítési technika, amikor egy már meglévő külsős tartalomban helyezed el a számodra fontos hivatkozást.

3. Aktivizáld magad a közösségi médiában!

Közösségi média marketing segítségével releváns forgalmat irányíthatsz a weboldaladra, és jelentősen növelheted a megkeresések vagy rendelések számát. Rendszeres posztolással egyszerre építheted a közösséged és a márkád is, illetve kialakíthatod a brandeddel kapcsolatos elköteleződést is.

Melyek a legnépszerűbb platformok?

  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Twitter
  • YouTube
  • Reddit

Hogyan vágj bele?

  • Először is készíts minőségi tartalmakat, amelyek lehetnek szöveges posztok, képek, vagy a napjainkban elsöprő sikert arató rövid videók is. Egy jó infografikával is próbálkozhatsz, mert egyre népszerűbbek. Célszerű legalább heti 2-3 posztolással számolnod, azonban nem érdemes túltolni a szekeret. Inkább készíts 3 ütős bejegyzést hetente, minthogy napi 5 gyenge poszttal bombázd és spammeld a célközönséged.

4. Küldj rendszeresen hírlevelet!

Hírlevelek küldésével edukálhatod a feliratkozóid, akik emellett azonnal értesülhetnek az aktuális akciókról is. Fontos, hogy a hírlevélben mindig olyan tartalom legyen, amely valóban érdekli a feliratkozókat, és rászánják magukat az olvasásra. A hírlevél küldését mindenképpen automatizáld hírlevélküldő rendszer használatával, hogy soha ne kézileg, egyesével kelljen e-maileket küldözgetned.

5. Találd meg fizetett hirdetésekkel a közönséged!

A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések lényege, hogy csakis a kattintások után kell fizetned. Erre az egyik legnépszerűbb platform a Google Ads, azonban a népszerű közösségi média oldalak is lehetőséget nyújtanak PPC kampányok készítésére. Sőt, a mai trendek szerint a közösségi média platformokon egyre nehezebb organikusan elérni a közönséget, és a hirdetések készítése felé terelik a vállalkozásokat.

Napjainkban egy vállalkozás marketing tevékenységének legnagyobb része az online térben történik. Az interneten sokkal könnyebb a célközönséged megszólítani és vásárlásra ösztönözni, hiszen a kampányaidon keresztül olyan embereket célozhatsz meg, akik valóban érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Gondolkodj rendszerben, és tervezd meg, hogy melyik eszközt mire és hogyan fogod használni. Ha pedig nem vagy biztos valamiben, inkább ne kockáztass, és kérj szakértői segítséget!

(Szponzorált tartalom)