A marketing világa folyamatosan változik, és minden évben új kihívások elé állítja a vállalkozásokat. A sikeres cégek azonban mindig képesek lépést tartani az aktuális trendekkel, és hatékony marketing stratégiát dolgoznak ki, amely segítségével elérik a célközönségüket. Az alábbiakban összegyűjtöttük az 5 legfontosabb, időtálló online marketing eszközt, amelyeket vállalkozóként Neked is használnod kell 2023-ban!
15-20 évvel ezelőtt egy marketingesnek még nem kellett különösebb figyelmet fordítania a konverziókra és az átkattintási arányokra, hiszen a forgalom nagy részét hagyományos, offline marketing eszközökkel szerezte. Azóta viszont hatalmas változások mentek végbe a marketing területén, és a PR fő színtere az online tér lett – manapság már a névjegykártya is digitális!
2023-ban az offline eszközöket sok esetben már csak kiegészítőként használják a vállalkozások, hiszen az igazán nagy üzlet a digitális marketingben rejlik.
Mi a különbség a kettő között? Az online marketing a digitális marketing azon része, amely az interneten található tartalmakat foglalja magában. A digitális marketing pedig minden marketing anyagot magában foglal, amely elektronikus eszközön jelenik meg – tehát a LED reklámtáblák használata is a digitális marketing részét képezi.
A minőségi tartalmak előállítása rendkívül fontos, hiszen a célközönséged a közzétett tartalmaid alapján ítéli meg a terméked vagy szolgáltatásod színvonalát. Hiába árulsz minőségi terméket vagy értékes szolgáltatást, ha a tartalmaid nem közvetítik ugyanezt a profizmust, garantáltan elriasztod a potenciális vásárlóid.
A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, SEO) alatt a weboldalak különböző keresőmotorok organikus, azaz nem fizetett találatai között elért helyezéseinek javítását, erősítését értjük.
Közösségi média marketing segítségével releváns forgalmat irányíthatsz a weboldaladra, és jelentősen növelheted a megkeresések vagy rendelések számát. Rendszeres posztolással egyszerre építheted a közösséged és a márkád is, illetve kialakíthatod a brandeddel kapcsolatos elköteleződést is.
Hírlevelek küldésével edukálhatod a feliratkozóid, akik emellett azonnal értesülhetnek az aktuális akciókról is. Fontos, hogy a hírlevélben mindig olyan tartalom legyen, amely valóban érdekli a feliratkozókat, és rászánják magukat az olvasásra. A hírlevél küldését mindenképpen automatizáld hírlevélküldő rendszer használatával, hogy soha ne kézileg, egyesével kelljen e-maileket küldözgetned.
A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések lényege, hogy csakis a kattintások után kell fizetned. Erre az egyik legnépszerűbb platform a Google Ads, azonban a népszerű közösségi média oldalak is lehetőséget nyújtanak PPC kampányok készítésére. Sőt, a mai trendek szerint a közösségi média platformokon egyre nehezebb organikusan elérni a közönséget, és a hirdetések készítése felé terelik a vállalkozásokat.
Napjainkban egy vállalkozás marketing tevékenységének legnagyobb része az online térben történik. Az interneten sokkal könnyebb a célközönséged megszólítani és vásárlásra ösztönözni, hiszen a kampányaidon keresztül olyan embereket célozhatsz meg, akik valóban érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Gondolkodj rendszerben, és tervezd meg, hogy melyik eszközt mire és hogyan fogod használni. Ha pedig nem vagy biztos valamiben, inkább ne kockáztass, és kérj szakértői segítséget!
(Szponzorált tartalom)