“Senki sem akarná lefotózni ezt a szart!” – írta a fenti, fikciós nyitóképre egy dühös kommentelő a Facebookon. Túlcsorduló érzelmei nem megalapozatlanok: az orosz StartRocket vállalkozás ugyanis az eddig érintetlen, szűz éjjeli egünket használná hirdetőtáblának.
Vlad Sitnikov, a vállalat vezetője aztán egy videót is feltöltött, amin bemutatja, milyen lehet majd élőben látni az űrreklámokat, amik szerinte már 2021-ben megjelenhetnek:
Apró műholdakról van amúgy szó, amiket tükröződő – kábé kilenc méteres átmérőjű – fóliákkal szerelnek fel, és így a Holdhoz hasonlóan a Nap fényéből merítenék a szuflát. Az NBC News szerint már prototípusa is van a cégnek, amit nemsokára teszt alá vetnek, szóval tényleg nem vicc a dolog.
Tudósok és kutatók már most ellenérzéseiket fejezik ki, mondván, ez az egész semmi jót nem szolgál a reklámon kívül, sőt, kifejezetten rosszat tehet a világűrt vizsgáló szakembereknek. Sitnikov erre annyit reagált:
“Haters gonna hate.”
Majd hozzátette: a tévé kezdetekor sem szerette senki a reklámokat.
Az igazán kemény az, hogy ennek tényleg nem lehet sok akadálya, legalábbis nem Sitnikov szülőföldjén: míg Amerikában 1993 él olyan szabályozás, hogy nem lehet az űrből reklámozni, Oroszország ilyen reguláció nincs.
¯\_(ツ)_/¯